Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99300001 | Psikolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Petek BİLİM ARIKAN | C-124 | [email protected] | 7506 |
Dersin İçeriği
Psikolojinin temel kavramlarını tanıtmak, insan davranışı konusunda içgörü kazandırmak amacıyla bilim dalı olarak psikolojinin amaçları, kalıtım çevre ilişkisi, psikolojik gelişim ve aşamaları, çocuklukta bilişsel gelişim, kişilik ve sosyal gelişim, bilinç, algı, dikkat, öğrenme, hafıza, dil gelişimi, davranışın kaynaklarında güdüler ve heyecan konuları.
Dersin Amacı
Bu ders psikolojinin temel konularına giriş niteliğindedir. Psikolojinin temel çalışma alanları, kavramları, duyum ve algı, hafıza, zeka, dil ve biliş, duygu ve motivasyon gibi konular dahil olmak üzere psikoloji bilimine genel bir bakış yapılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 2 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.10.1 | 1 |
Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.10.4 | 1 |
Ö3 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.10.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Psikoloji Bilimi |
2 | Psikoloji ve İletişim |
3 | Biyolojik Bakış Açısı |
4 | Yaşam Boyu Gelişim |
5 | Öğrenme |
6 | Kişilik Kuramları |
7 | Ara Sınav |
8 | Kişilik Kuramları |
9 | Psikopatoloji |
10 | Psikopatoloji |
11 | Psikolojik Değerlendirme |
12 | Madde Bağımlılığı |
13 | Duyum ve Algı |
14 | Duyum ve Algı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Morris, C. (2013). Psikolojiyi Anlamak. Çev: H.B. Ayvaşık ve M. Sayıl, G. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 174 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 |
---|---|---|
Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | 3 |
Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 2 |
Ö3 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | 3 |