Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03270045 | Modernizm Postmodernizm Tartışmaları | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Emre AKTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr.Arş.Gör. Emre AKTÜRK | C-131 | [email protected] | 7238 |
Dersin İçeriği
Geç Orta çağ Avrupa Toplum Yapısı, Rönesans, Reformasyon, Aydınlanma, Sanayi Devrimi, Siyasal Devrimler, Bilimsel Düşüncenin Gelişimi, Doğa Yasası, Toplum Sözleşmesi, Demokrasi, Sivil Toplum, Sosyal Devlet, Milliyetçilik, Ulus Devlet Ve Uluslaşma Bağlamında Avrupa, Osmanlı-Türk Sosyal Ve Siyasal Yapısı, Batı'da Ve Türkiye'de Modernleşme Hareketleri, Post-Modernizm Ve Çoklu Modernlikler Bağlamında Sosyolojik Düşüncenin Doğuşu, Gelişimi Ve Eleştirisi.
Dersin Amacı
Modern- postmodern, modernite-postmodernite, kolonyalizm post-kolonyalizm, oryantalizm, çokkültürcülük kavramları, Batı ve Doğu bilgisinin özellikleri, modernite ve post-modernite sürecine ilişkin teoriler hakkında bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 5 |
| P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 5 |
| P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
| P4 | Yabancı dil, bilgisayar ve programları kullanabilme yetkinliği ile temel becerileri edinmek. | 3 |
| P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 5 |
| P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 5 |
| P7 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. | 5 |
| P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 5 |
| P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
| Ö2 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | P.1.6 | 1 |
| Ö3 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | P.2.1 | 1 |
| Ö4 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
| Ö5 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | P.3.5 | 1 |
| Ö6 | Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. | P.4.4 | 1 |
| Ö7 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 1 |
| Ö8 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | P.5.4 | 1 |
| Ö9 | Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. | P.6.3 | 1 |
| Ö10 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | P.6.4 | 1 |
| Ö11 | Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. | P.7.3 | 1 |
| Ö12 | Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. | P.7.6 | 1 |
| Ö13 | Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. | P.9.4 | 1 |
| Ö14 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.10.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Modernizm, modernleşme ve modernite kavramlarının tanıtımı ve tartışılması |
| 2 | Modernliği hazırlayan fikirler (Reform, Rönesans ve Aydınlanma) |
| 3 | Modernliği hazırlayan fikirler (Reform, Rönesans ve Aydınlanma) |
| 4 | Modernlik Eleştirileri |
| 5 | Modernliğin eleştirisi olarak postmodernite |
| 6 | Postmodernliğin tarihçesi |
| 7 | Modern ve postmodern düşünce açısından bilim ve yöntem kavramlarının tartışılması |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Modern sosyoloji ve postmodern sosyoloji karşılaştırması |
| 10 | Postyapısalcılık |
| 11 | Sanatta modernizm ve postmodernizm |
| 12 | Modernizm ve postmodernizm ikileminde kimlik |
| 13 | 21. yüzyılda modernizm ve postmodernizm |
| 14 | 21. yüzyılda modernizm ve postmodernizm |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bauman, Z. (2003). Modernlik ve müphemlik (İ. Türkmen, Çev.). İstanbul: Ayrıntı. |
| Bottomore, T. B., Nisbet, R., Tunçay, M., & Uğur, A. (2006). Sosyolojik çözümlemenin tarihi. Kırmızı Yayınları. | |
| Cuff, E. C., Sharrock, W. W., & Francis, D. W. (2013). Sosyolojide perspektifler. Say Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P9 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö8 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö9 | Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö10 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö11 | Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö12 | Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö13 | Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö14 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
