İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03270045 Modernizm Postmodernizm Tartışmaları 4 Bahar 8 3+0+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr.Arş.Gör. Emre AKTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr.Arş.Gör. Emre AKTÜRK C-131 [email protected] 7238
Dersin İçeriği
Geç Orta çağ Avrupa Toplum Yapısı, Rönesans, Reformasyon, Aydınlanma, Sanayi Devrimi, Siyasal Devrimler, Bilimsel Düşüncenin Gelişimi, Doğa Yasası, Toplum Sözleşmesi, Demokrasi, Sivil Toplum, Sosyal Devlet, Milliyetçilik, Ulus Devlet Ve Uluslaşma Bağlamında Avrupa, Osmanlı-Türk Sosyal Ve Siyasal Yapısı, Batı'da Ve Türkiye'de Modernleşme Hareketleri, Post-Modernizm Ve Çoklu Modernlikler Bağlamında Sosyolojik Düşüncenin Doğuşu, Gelişimi Ve Eleştirisi.
Dersin Amacı
Modern- postmodern, modernite-postmodernite, kolonyalizm post-kolonyalizm, oryantalizm, çokkültürcülük kavramları, Batı ve Doğu bilgisinin özellikleri, modernite ve post-modernite sürecine ilişkin teoriler hakkında bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 5
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 5
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 4
P4 Yabancı dil, bilgisayar ve programları kullanabilme yetkinliği ile temel becerileri edinmek. 3
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 5
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 5
P7 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. 5
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 5
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö2 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 1
Ö3 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. P.2.1 1
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 1
Ö5 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. P.3.5 1
Ö6 Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. P.4.4 1
Ö7 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. P.5.2 1
Ö8 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. P.5.4 1
Ö9 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. P.6.3 1
Ö10 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö11 Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. P.7.3 1
Ö12 Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. P.7.6 1
Ö13 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. P.9.4 1
Ö14 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.10.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Modernizm, modernleşme ve modernite kavramlarının tanıtımı ve tartışılması
2 Modernliği hazırlayan fikirler (Reform, Rönesans ve Aydınlanma)
3 Modernliği hazırlayan fikirler (Reform, Rönesans ve Aydınlanma)
4 Modernlik Eleştirileri
5 Modernliğin eleştirisi olarak postmodernite
6 Postmodernliğin tarihçesi
7 Modern ve postmodern düşünce açısından bilim ve yöntem kavramlarının tartışılması
8 Ara sınav
9 Modern sosyoloji ve postmodern sosyoloji karşılaştırması
10 Postyapısalcılık
11 Sanatta modernizm ve postmodernizm
12 Modernizm ve postmodernizm ikileminde kimlik
13 21. yüzyılda modernizm ve postmodernizm
14 21. yüzyılda modernizm ve postmodernizm
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bauman, Z. (2003). Modernlik ve müphemlik (İ. Türkmen, Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
Bottomore, T. B., Nisbet, R., Tunçay, M., & Uğur, A. (2006). Sosyolojik çözümlemenin tarihi. Kırmızı Yayınları.
Cuff, E. C., Sharrock, W. W., & Francis, D. W. (2013). Sosyolojide perspektifler. Say Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P9 P10
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 5 - - - - - - - -
Ö2 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. 5 - - - - - - - -
Ö3 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. - 5 - - - - - - -
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. - 5 - - - - - - -
Ö5 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. - - 4 - - - - - -
Ö6 Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. - - - 3 - - - - -
Ö7 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. - - - - 5 - - - -
Ö8 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. - - - - 5 - - - -
Ö9 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. - - - - - 5 - - -
Ö10 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - - - 5 - - -
Ö11 Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. - - - - - - 5 - -
Ö12 Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. - - - - - - 5 - -
Ö13 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. - - - - - - - 5 -
Ö14 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - - - - 4