Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03270042 | Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | anlatı, tartışma, ödev |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sivil toplum kavramı, gelişimi, sivil toplum örgütleri ve toplumdaki etkileri, sivil toplum örgütleri ile sosyal hizmet.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sivil toplum kavramının gelişiminin, küresel dünyada sivil toplum örgütlerinin amaçlarının, örgütlenmelerinin, etkinliklerinin ve iletişim biçimlerinin ve sivil toplum örgütlerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki öneminin açıklanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 4 |
| P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
| Ö2 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 1 |
| Ö3 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | P.6.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sivil toplum kavramının tarihsel gelişimi |
| 2 | Devlet-sivil toplum ilişkisi |
| 3 | Devlet sivil toplum ilişkisi |
| 4 | Sivil toplum ile ilişkili kavramların tartışılması (etnisite, ulus-devlet, demokrasi, gönüllülük, hegemonya) |
| 5 | Sivil toplum ve milliyetçilik tartışmaları |
| 6 | Sivil toplum ve milliyetçilik tartışmaları |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Sivil toplum ve din tartışmaları |
| 9 | Sivil toplum ve din tartışmaları |
| 10 | Türkiye'de sivil toplum |
| 11 | Sivil toplum örgütleri ve toplumsal değişim |
| 12 | Küreselleşme ve sivil toplum |
| 13 | Sivil toplum örgütleri ve sosyal hizmet |
| 14 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gülsün, Tosun Erdoğan ( 2001) Devlet-Sivil Toplum İlişkisi, İstanbul: Alfa. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 115 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,83 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P6 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 4 | - | - |
| Ö2 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | - | 5 | - |
| Ö3 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | - | - | 4 |
