İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03270040 Aydın Sosyolojisi 4 Bahar 8 3+0+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Berkay ÇETİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Berkay ÇETİN C-131 [email protected] 7541
Dersin İçeriği
Genel olarak aydın hakkında bilgi verilir. Yaratıcı ve uygulayıcı aydın ayrımı anlatılır. Türk aydınının durumu ve özellikleri verilir.
Dersin Amacı
Öğrencileri aydın, aydının özellik ve işlevleri, yaratıcı tavrı, halk-aydın ilişkileri ve Türk aydını hakkında bilgi sahibi kılmak ve yorum yapabilmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 4
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 2
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 4
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 2
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 3
P7 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. 3
P8 Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak. 3
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 5
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. P.1.1 1,5
Ö2 Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. P.1.2 1
Ö3 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. P.2.1 1
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 1
Ö5 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. P.3.1 1
Ö6 Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. P.3.2 1
Ö7 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. P.3.5 1
Ö8 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. P.5.1 1,5
Ö9 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. P.5.2 1,5
Ö10 Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. P.7.1 1
Ö11 Sosyoloji disiplininin evrimini anlama ve temel dönemleri ayırt etme. P.7.2 1
Ö12 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.10.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Aydın kavramına genel bir bakış
2 Tarihi itibarı ile aydın
3 Aydının tasnifi
4 Dreyfus olayı
5 Sanayileşme sonrası aydının durumu
6 Ara sınav
7 Türk aydınının doğuşu
8 Batıcılar
9 İslamcılar
10 Milliyetçiler
11 Türk aydının özellikleri
12 Batıya yönelme
13 Halk- aydın yabancılaşması
14 Yaratıcılık açısından Türk aydını
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Sabri Ülgener, Zihniyet, Aydınlar ve İzmler, Derin Yay., İstanbul, 2006.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum 1 30 (%)
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5 P7 P10
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. 2 - - - - -
Ö2 Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. - - - - - -
Ö3 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. - 3 - - - -
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. - - - - - -
Ö5 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. - - - - - -
Ö6 Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. - - - - - -
Ö7 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. - - 2 - - -
Ö8 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. - - - - - -
Ö9 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. - - - - - -
Ö10 Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. - - - - - -
Ö11 Sosyoloji disiplininin evrimini anlama ve temel dönemleri ayırt etme. - - - - - -
Ö12 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - 2