İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03270035 Sosyal İlim ve Değer 4 Güz 7 3+0+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice BUDAK C-130 [email protected] 7538 Perşembe
12:00 /14:00
Dersin İçeriği
Değerler ve değerlerin sosyal hayattaki rolleri, ahlak ve değer münasebeti, sosyal ilimlerin yapılandırılmasında değerlerin rolleri.
Dersin Amacı
Değer kavramını, değerlerin toplumdaki rollerini, değer-kültür ilişkisini, sosyal ilim bağlamında aktarmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 4
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 4
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 1
Ö2 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama P.9.2 1
Ö3 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. P.9.3 1
Ö4 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Değer nedir?
2 Değerlerin toplumdaki rolleri
3 Değer-kültür ilişkisi
4 Değer ve değerlendirme
5 Değerin sosyal rolü
6 Değerlerin kaynağı
7 Vize
8 İslam ve değerler
9 Ahlak ve değer münasebeti
10 Değerler ve düşünce
11 Sosyal ilim ve kavram bütünlüğü
12 Sosyal ilimlerin yapılanmasında değerler
13 Değerler eğitiminin gerekliliği
14 İlmin sosyalitesini kaybetmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akbaş, O (2008: 11). Değerler Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış, Değerler Eğitimi Dergisi Sayı 16
Akdoğan, Ali (2004). Bireysel ve Toplumsal Hayatta Ahlaka Olan İhtiyaç ve İslam, EKEV Akademi Dergisi Yı: 8 Sayı: 18 Kış
Bauman, Zygmunt (2011) Bireyselleşen Toplum. Çev. Yavuz Alagon Ayrıntı Yayınları, İstanbul
Canatan, Kadir (2011). Değerler Sosyoloji Açısından ""Hutbe-i Şamiye""nin Çözümlenmesi, Köprü Dergisi, İstanbul
Fichter, Joseph (1990). Sosyoloji Nedir. Çev. Nilgün Çelebi. Anı Yayıncılık: Ankara
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P9 P10
Ö1 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. 4 - -
Ö2 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama - 4 -
Ö3 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. - 4 -
Ö4 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - 4