Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03270030 | Türkiye'de Modernleşme ve Siyaset | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Emre AKTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, Türkiye'de modernleşme sürecinin kimlik, ekonomi-politik, sınıfsal yapı, toplumsal cinsiyet, kültür, popüler kültür ve sanat gibi alanlardaki tezahürlerini ele alır.
Dersin Amacı
Bu ders, Osmanlı İmparatorluğu'nun son yıllarından 2000'li yılların Türkiye'sine uzanan bir dönemde modernleşmenin başlıca alanlarında gözlenen dönüşümleri, birbirlerine olan etkilerini ve gerek imparatorluktan cumhuriyete geçiş, gerekse cumhuriyet tarihinin farklı dönemlerindeki kırılma ve süreklilikleri ele alır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 5 |
| P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
| P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 4 |
| P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | P.3.5 | 1 |
| Ö3 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | P.5.4 | 1 |
| Ö4 | Hangi sektörün bireyin yetenekleri ve hedefleri için daha uygun olduğunu değerlendirme. | P.8.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Modernleşmenin Tanımlanması Sorunsalı |
| 2 | Modernleşmenin Kimliği I |
| 3 | Modernleşmenin Kimliği II |
| 4 | Modernleşmenin Kimliği III |
| 5 | Modernleşmenin Ekonomi-Politiği I |
| 6 | Modernleşmenin Ekonomi-Politiği II |
| 7 | Modernleşmenin Ekonomi-Politiği III |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Modernleşmenin Sınıfsal Nitelikleri |
| 10 | Modernleşmenin Cinsiyeti I |
| 11 | Modernleşmenin Cinsiyeti II |
| 12 | Modernleşmenin Gündelik Yansımaları I: Modernleşmenin Sesleri |
| 13 | Modernleşmenin Gündelik Yansımaları I: Modernleşmenin Sahnesi ve Perdesi |
| 14 | Modernleşmenin Gündelik Yansımaları II: Modernleşmenin Sahnesi ve Perdesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Georgeon, F. (2006). Ottoman-Turkish modernization 1900-1930. (Çev. A. Berktay). Istanbul: Yapi Kredi Yayinlari. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | - | - | - | - |
| Ö2 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | - | 4 | - | - |
| Ö3 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | - | - | - | - |
| Ö4 | Hangi sektörün bireyin yetenekleri ve hedefleri için daha uygun olduğunu değerlendirme. | - | - | - | - |
