Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03270030 | Türkiye'de Modernleşme ve Siyaset | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, Türkiye'de modernleşme sürecinin kimlik, ekonomi-politik, sınıfsal yapı, toplumsal cinsiyet, kültür, popüler kültür ve sanat gibi alanlardaki tezahürlerini ele alır.
Dersin Amacı
Bu ders, Osmanlı İmparatorluğu'nun son yıllarından 2000'li yılların Türkiye'sine uzanan bir dönemde modernleşmenin başlıca alanlarında gözlenen dönüşümleri, birbirlerine olan etkilerini ve gerek imparatorluktan cumhuriyete geçiş, gerekse cumhuriyet tarihinin farklı dönemlerindeki kırılma ve süreklilikleri ele alır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Modernleşmenin Tanımlanması Sorunsalı |
2 | Modernleşmenin Kimliği I |
3 | Modernleşmenin Kimliği II |
4 | Modernleşmenin Kimliği III |
5 | Modernleşmenin Ekonomi-Politiği I |
6 | Modernleşmenin Ekonomi-Politiği II |
7 | Modernleşmenin Ekonomi-Politiği III |
8 | Ara Sınav |
9 | Modernleşmenin Sınıfsal Nitelikleri |
10 | Modernleşmenin Cinsiyeti I |
11 | Modernleşmenin Cinsiyeti II |
12 | Modernleşmenin Gündelik Yansımaları I: Modernleşmenin Sesleri |
13 | Modernleşmenin Gündelik Yansımaları I: Modernleşmenin Sahnesi ve Perdesi |
14 | Modernleşmenin Gündelik Yansımaları II: Modernleşmenin Sahnesi ve Perdesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Georgeon, F. (2006). Ottoman-Turkish modernization 1900-1930. (Çev. A. Berktay). Istanbul: Yapi Kredi Yayinlari. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |