Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03270028 | Suç Sosyolojisi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Berkay ÇETİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Suçun tanımı, sosyolojik açıdan ve tarihsel süreç içerisinde ele alınışı, sosyolojide suça ve suçluluğa ilişkin kuramsal yaklaşımlar temel suç türleri, yeni suç türleri (internet ve bilişim suçları vb.), Türkiye'de suç ve suçluluk, suçun engellenmesine yönelik yaklaşımlar vb. konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Suçun sosyolojik açıdan incelemek, suçun sosyal değişme, kültür, kentleşme, yoksulluk, medya, gibi başat sosyal süreç ve kurumlarla ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenirken, yaş, cinsiyet ve öğrenim durumu gibi değişkenlerle ilişkisini analiz etmek, modern toplumlarda gelişen sapkınlık, sapkın davranış ve farklı suç türlerini eleştirel bağlamda değerlendirmek dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Suç Sosyolojisinin Tanımı |
2 | Sapkınlığın Ve Sosyal Sapkınlığın Tanımı |
3 | Klasik Suç Teorileri |
4 | Modern Suç Teorileri |
5 | Suçluluğun Nedenleri |
6 | Toplumda Sapkın Davranışların Sebepleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Toplumsal Dışlanma, Etiketleme Ve Damgalama |
9 | Çocuk ve Genç Suçluluğu |
10 | Organize Suçlar |
11 | Terörizm |
12 | Yeni Suç Türleri |
13 | Medya, İletişim Teknolojileri ve Siber Suçlar |
14 | Türkiye'de Suç Ve Suçluluk |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Solak, Öner (2015) Suç ve Suç Korkusu. Seçkin Yayıncılık: Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |