İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03270028 Suç Sosyolojisi 4 Güz 7 3+0+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr.Arş.Gör. Emre AKTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr.Arş.Gör. Emre AKTÜRK C-131 [email protected] 7238
Dersin İçeriği
Suçun tanımı, sosyolojik açıdan ve tarihsel süreç içerisinde ele alınışı, sosyolojide suça ve suçluluğa ilişkin kuramsal yaklaşımlar temel suç türleri, yeni suç türleri (internet ve bilişim suçları vb.), Türkiye'de suç ve suçluluk, suçun engellenmesine yönelik yaklaşımlar vb. konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Suçun sosyolojik açıdan incelemek, suçun sosyal değişme, kültür, kentleşme, yoksulluk, medya, gibi başat sosyal süreç ve kurumlarla ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenirken, yaş, cinsiyet ve öğrenim durumu gibi değişkenlerle ilişkisini analiz etmek, modern toplumlarda gelişen sapkınlık, sapkın davranış ve farklı suç türlerini eleştirel bağlamda değerlendirmek dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 3
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 3
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 3
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 2
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 4
P7 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. 3
P8 Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak. 4
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 3
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. P.1.1 1
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö3 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. P.2.1 1
Ö4 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. P.5.3 1
Ö5 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. P.5.4 1
Ö6 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö7 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. P.6.5 1
Ö8 Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. P.7.3 1
Ö9 Farklı sektörler arasında köprüler kurarak yeni iş birliği ve projeler geliştirme. P.8.6 1
Ö10 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. P.9.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Suç Sosyolojisinin Tanımı
2 Sapkınlığın Ve Sosyal Sapkınlığın Tanımı
3 Klasik Suç Teorileri
4 Modern Suç Teorileri
5 Suçluluğun Nedenleri
6 Toplumda Sapkın Davranışların Sebepleri
7 Ara Sınav
8 Toplumsal Dışlanma, Etiketleme Ve Damgalama
9 Çocuk ve Genç Suçluluğu
10 Organize Suçlar
11 Terörizm
12 Yeni Suç Türleri
13 Medya, İletişim Teknolojileri ve Siber Suçlar
14 Türkiye'de Suç Ve Suçluluk
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Suç Sosyolojisi, Hüseyin BAL, Fakülte Kitabevi, 2013.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5 P6 P7 P8 P9
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. 3 - - - - - -
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. - - - - - - -
Ö3 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. - - - - - - -
Ö4 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. - - 3 - - - -
Ö5 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. - - - - - - -
Ö6 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - 3 - - -
Ö7 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. - - - - - - -
Ö8 Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. - - - - 3 - -
Ö9 Farklı sektörler arasında köprüler kurarak yeni iş birliği ve projeler geliştirme. - - - - - - -
Ö10 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. - - - - - - -