Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03270026 | Kültür Sosyolojisi | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN | C BLOK-231 | [email protected] | 7611 | Çarşamba 14.00 |
Dersin İçeriği
Kültür ve kültürle ilgili temel kavramlar, kültürlerarası etkileşim, kültür teorileri, küreselleşme, kitle kültürü, popüler kültür ve toplumsal değişme-gelişme ile ilintisini analiz etmek vb. temalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Kültür ile ilgili temel kavramları, kültür teorilerini ve toplumsal yapı ve işleyiş sürecinde sosyal değişkenler üzerinde kültürün etkisi ve kültürün sosyal değişkenlerden etkilenme düzeyleri hakkında bilgi kazandırmak dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 5 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 4 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | P.1.3 | 1 |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | P.1.5 | 1 |
Ö4 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | P.5.1 | 1 |
Ö5 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 1 |
Ö6 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | P.5.4 | 1 |
Ö7 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | P.6.2 | 1 |
Ö8 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | P.6.4 | 1 |
Ö9 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | P.6.5 | 1 |
Ö10 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama | P.9.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kültür Ve Kültür İle İlgili Kavramları Anlamak |
2 | Kültür Kavramını Ve Kültürel Yapıyı Açıklamaya Yönelik Yaklaşımlar/Yapısalcı Ve Çatışmacı Yaklaşımda Kültür |
3 | Kültür Kavramını Ve Kültürel Yapıyı Açıklamaya Yönelik Yaklaşımlar/Sembolik Etkileşimcilik Yaklaşımında Kültür |
4 | Küreselleşme Tartışmaları: Küresel Kültür(Mü)? |
5 | Küreselleşme Ve Kültür |
6 | Kitle Kültürü Kuramı |
7 | Ara Sınav |
8 | Kitle Kültürü Eleştirileri / Frankfurt Okulu |
9 | Tüketim Kültür Tartışmaları |
10 | Tüketim Kültürü Tartışmaları |
11 | Tüketim Kültürü- Marka Ve Reklam İlişkisi |
12 | Popüler Kültür Tartışmaları |
13 | Popüler Kültür Sanat-Edebiyat Üzerine Tartışmalar |
14 | Kimlik/Kültür/Farklılık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Zijderveld Anton C. (2014). KültürSosyolojisi. Çev. Kadir Canatan, AçılımKitap: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 144 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P6 | P9 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | 4 | 5 | 5 | 4 |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 4 | 4 | 4 | 5 |
Ö3 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | 4 | 5 | 4 | 5 |
Ö5 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | 4 | 4 | 5 | 4 |
Ö6 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö7 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | 4 | 5 | 4 | 5 |
Ö8 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ö9 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | 4 | 5 | 4 | 5 |
Ö10 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama | 4 | 5 | 4 | 5 |