Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03270025 | Bitirme Tezi | 4 | Bahar | 8 | 1+0+0 | 13 | 13 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Berkay ÇETİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Berkay ÇETİN | C-131 | [email protected] | 7541 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 3 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 1 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 6 |
Ö2 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | P.1.3 | 6 |
Ö3 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | P.2.1 | 6 |
Ö4 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 6 |
Ö5 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | P.9.1 | 6 |
Ö6 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.10.6 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tez başlıklarının ve alt başlıklarının belirlenmesi. Tez çalışmasının ana bölümleri hakkında bilgilendirme. |
2 | Aaraştırma yöntemleri hakkında bilgilendirme. Nicel yöntem, nitel yöntem ve karma yöntem arasında nasıl tercih yapılacağının tartışılması. |
3 | Araştırma yöntemlerine uygun teknikler hakkında tartışma. |
4 | Araştırma yöntemlerine uygun teknikler hakkında tartışma. |
5 | Tez çalışmalarında kaynak gösteriminin öğrencilere aktarılması. Zotero, Mendeley gibi programlar hakkında bilgilendirme. |
6 | Word üzerinden otomatik kaynak atama ve Zotero kullanımı hakkında öğrencileri bilgilendirme. |
7 | Öğrencilerin yazdıkları tez çalışmasının "konu", "amaç", "araştırma problemleri", "hipotezler", "kapsam", "sınırlılıklar" bölümleri hakkında tartışma. |
8 | Öğrencilerin yazdıkları tez çalışmasının "konu", "amaç", "araştırma problemleri", "hipotezler", "kapsam", "sınırlılıklar" bölümleri hakkında tartışma. |
9 | Öğrencilerin tezlerinin veri toplama süreci öncesi hazırlık. Soruların belirlenmesi ve örneklem grubuna uygunluğu hakkında tartışma. |
10 | Öğrencilerin tezlerinin veri toplama süreci öncesi hazırlık. Soruların belirlenmesi ve örneklem grubuna uygunluğu hakkında tartışma. |
11 | Öğrencilerin verilerini analizleri hakkında yönlendirme. |
12 | Öğrencilerin verilerini analizleri hakkında yönlendirme. |
13 | Tez teslim süreci öncesinde son düzenlemelerin gerçekleştirilmesi. |
14 | Tez teslim süreci öncesinde son düzenlemelerin gerçekleştirilmesi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Umberto Eco. 2017. Tez Nasıl Yazılır. Can Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 70 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 170 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü: | 240 | ||
Toplam Yük / 30 | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 2 | 3 | - | - | - |
Ö2 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | - | - | 2 | - | 4 |
Ö3 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | - | - | - | 3 | - |
Ö4 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | 2 | - | - | - | - |
Ö5 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | - | - | 2 | - | - |
Ö6 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | 3 |