Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03270025 | Bitirme Tezi | 4 | Bahar | 8 | 1+0+0 | 13 | 13 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Emre AKTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr.Arş.Gör. Emre AKTÜRK | C-131 | [email protected] | 7238 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 3 |
| P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 1 |
| P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
| P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
| P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 6 |
| Ö2 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | P.1.3 | 6 |
| Ö3 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | P.2.1 | 6 |
| Ö4 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 6 |
| Ö5 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | P.6.4 | 6 |
| Ö6 | Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. | P.7.6 | 6 |
| Ö7 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | P.9.1 | 6 |
| Ö8 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.10.6 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tez çalışması hakkında genel bilgilendirme |
| 2 | Araştırma yöntemleri hakkında bilgilendirme. Nicel yöntem, nitel yöntem ve karma yöntem arasında nasıl tercih yapılacağının tartışılması. |
| 3 | Tez konusu belirleme |
| 4 | Tez çalışmasında teorik, kavramsal çerçeve ve literatür çalışması |
| 5 | Tez çalışmasında teorik, kavramsal çerçeve ve literatür çalışması |
| 6 | Veri toplama/inşa etme öncesi tekniğin hazırlanması |
| 7 | Veri toplama/inşa etme öncesi tekniğin hazırlanması |
| 8 | Öğrencilerin yazdıkları tez çalışmasının "konu", "amaç", "araştırma problemleri", "hipotezler", "kapsam", "sınırlılıklar" bölümleri hakkında tartışma. |
| 9 | Veri toplama/inşa etme süreci |
| 10 | Veri toplama/inşa etme süreci |
| 11 | Öğrencilerin verilerini analizleri hakkında yönlendirme. |
| 12 | Öğrencilerin verilerini analizleri hakkında yönlendirme. |
| 13 | Tez teslim süreci öncesinde son düzenlemelerin gerçekleştirilmesi. |
| 14 | Tez teslim süreci öncesinde son düzenlemelerin gerçekleştirilmesi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Eco, U. (2017). Tez nasıl yazılır. (Çev. Betül Parlak). İstanbul: Can. |
| Becker, S. H. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi: Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı),(çev. Şerife Geniş),(der. Levent Ünsaldı). Heretik Yayıncılık, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 14 | 196 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 5 | 30 | 150 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 390 | ||
| Toplam Yük / 30 | 13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 13 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P6 | P7 | P9 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 2 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. | - | - | - | - | 3 | - | - |
| Ö7 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | 3 |
