Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03270024 | Eğitim Sosyolojisi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Berkay ÇETİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Berkay ÇETİN | C-131 | [email protected] | 7541 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 2 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 3 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 2 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 2 |
P7 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. | 3 |
P8 | Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak. | 3 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
Ö4 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | P.3.1 | 1 |
Ö5 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | P.5.1 | 1 |
Ö6 | Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. | P.7.1 | 1 |
Ö7 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | P.9.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Eğitim Sosyolojisinin tanımı, kapsamı, konusu |
2 | Sosyoloji ve eğitim sosyolojisinde temel kavramlar, çalışma alanları. Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi |
3 | Eğitim sosyolojisinin ortaya çıkışı ve gelişimi |
4 | Eğitim sosyolojisine ilişkin yaklaşımlar: İşlevselci yaklaşım, çatışmacı yaklaşım, eleştirel yaklaşım. |
5 | Eğitimin sosyal temelleri: Eğitim ve toplum ilişkisi, sosyalleşme, bireyselleşme, toplumsal kategoriler |
6 | Toplumsal yapı ve eğitim: statü, toplumsal rol |
7 | Toplumsal tabakalaşma ve eğitim |
8 | Toplumsallaşma kurumu olarak eğitim |
9 | Toplumsal davranış kalıpları ve eğitim |
10 | Toplumsal değişme ve eğitim |
11 | Kültür ve eğitim, çok kültürlülük ve eğitim |
12 | Eğitimde eşitlik ve fırsat eşitliği olgusu |
13 | Küreselleşme ve eğitim |
14 | Bilgi toplumu ve eğitim |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Pierre Bourdieu & Jean-Claude Passeron (2015). Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri - Ankara: Heretik Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 70 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 170 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 153 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,10 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P7 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 3 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | 3 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | - | 2 | - | - | - | - |
Ö4 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | - | 3 | - | - | 2 | - |
Ö5 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | - | - | 1 | - | - | - |
Ö6 | Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. | - | - | - | 3 | - | - |
Ö7 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | - | - | - | - | - | 3 |