İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03270022 Din Sosyolojisi 4 Güz 7 3+0+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice BUDAK C-C130 [email protected] 7538 Perşembe
13:30 /16:30
Dersin İçeriği
Din sosyolojisinin konusu, alanı ve kavramları detaylı bir şekilde incelenecektir. Bu sürecin sonunda, din sosyolojisinde, din toplum, din ve sosyal değişme, din ve sosyal bütünleşme, din-cemaat ve toplum ilişkisi, subjektif din, objektif din gibi din sosyolojisinin ele aldığı konular rahatlıkla analiz edilip yorumlanabilecektir.
Dersin Amacı
Din, toplum, dinin toplumsal işlevi, din ve toplumun etkileşimi, dindarlık, dini tutum, dini davranış, dinin diğer toplumsal kurumlarla olan ilişkilerini ele alan bu ders, bu konular hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 3
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 4
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. P.3.3
Ö2 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. P.3.4
Ö3 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. P.9.5
Ö4 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2
Ö5 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.10.4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bir Bilim Olarak Din Sosyolojisi
2 Din Kurumu Ve Dinin Tanımı
3 Dinin İşlevleri
4 Dinin Tarihsel Gelişimi
5 Dinlerin Sınıflandırılması
6 Dinlerin Yapısı
7 Ara Sınav
8 Toplumun Din Üzerindeki Etkisi
9 Dinin Toplum Üzerindeki Etkisi
10 Din Ve Grupsal Yapılar
11 Din Kurumsal Yapılar
12 Dinin Değer Ve Normlarla İlişkisi
13 Din Ve Toplumsal Değişme, Din-Dünya İlişkisi,
14 Günümüzde Din Ve Sorunları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar AYDIN, Mustafa, Sistematik Din Sosyolojisi, Açılım Kitap, 2015, İstanbul
Günay, Ünver (2003). Din Sosyolojisi. İnsan Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 6 12
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P9 P10
Ö1 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. 3 - -
Ö2 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. 3 - -
Ö3 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. - 4 -
Ö4 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - 4
Ö5 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - 4