Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03270022 | Din Sosyolojisi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice BUDAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Hatice BUDAK | C-C130 | [email protected] | 7538 | Perşembe 13:30 /16:30 |
Dersin İçeriği
Din sosyolojisinin konusu, alanı ve kavramları detaylı bir şekilde incelenecektir. Bu sürecin sonunda, din sosyolojisinde, din toplum, din ve sosyal değişme, din ve sosyal bütünleşme, din-cemaat ve toplum ilişkisi, subjektif din, objektif din gibi din sosyolojisinin ele aldığı konular rahatlıkla analiz edilip yorumlanabilecektir.
Dersin Amacı
Din, toplum, dinin toplumsal işlevi, din ve toplumun etkileşimi, dindarlık, dini tutum, dini davranış, dinin diğer toplumsal kurumlarla olan ilişkilerini ele alan bu ders, bu konular hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 3 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 4 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | P.3.3 | |
Ö2 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. | P.3.4 | |
Ö3 | Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. | P.9.5 | |
Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.10.2 | |
Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.10.4 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bir Bilim Olarak Din Sosyolojisi |
2 | Din Kurumu Ve Dinin Tanımı |
3 | Dinin İşlevleri |
4 | Dinin Tarihsel Gelişimi |
5 | Dinlerin Sınıflandırılması |
6 | Dinlerin Yapısı |
7 | Ara Sınav |
8 | Toplumun Din Üzerindeki Etkisi |
9 | Dinin Toplum Üzerindeki Etkisi |
10 | Din Ve Grupsal Yapılar |
11 | Din Kurumsal Yapılar |
12 | Dinin Değer Ve Normlarla İlişkisi |
13 | Din Ve Toplumsal Değişme, Din-Dünya İlişkisi, |
14 | Günümüzde Din Ve Sorunları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | AYDIN, Mustafa, Sistematik Din Sosyolojisi, Açılım Kitap, 2015, İstanbul |
Günay, Ünver (2003). Din Sosyolojisi. İnsan Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | 3 | - | - |
Ö2 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. | 3 | - | - |
Ö3 | Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. | - | 4 | - |
Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | 4 |
Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | 4 |