Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03261022 | Ahlak Felsefesi | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Takrir, Soru-cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Ahlak Felsefesi, ahlakın tanımı, konusu, metotları, lüzum ve gayesi, ahlaki değer olarak iyi ve kötü, ahlakî huyun değişip değişmeyeceği, ahlakî eylemin menşei, Olgu ve Değer İlişkisi, değer ve değer yargıları, değerlerin yapısı ve meydana gelişi, ahlaki yargı, ahlaki niyet, ahlaki gaye ve vasıtaları, ahlak ve sorumluluk, ahlak kanunu, vazife ve vazife çeşitleri, ahlakta hak ve hukuk, ahlaki vicdan, ameli ahlak, ferdi ahlak, aile ahlakı, toplum ahlakı, siyaset ahlakı vb konular üzerinde durulmaktadır.
Dersin Amacı
Ahlak Felsefesi hakkında öğrenciyi bilgilendirmek ve değişik ahlak tiplerini örneklemek, İslam ahlakçılarının düşünce ve ahlak tarihine katkılarını insanımıza göstermeye çalışmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 4 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 3 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 3 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 4 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 4 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | P.1.3 | 1 |
Ö3 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö4 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | P.1.5 | 1 |
Ö5 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | P.1.6 | 1 |
Ö6 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | P.2.1 | 1 |
Ö7 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
Ö8 | Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. | P.2.5 | 1 |
Ö9 | Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. | P.2.6 | 1 |
Ö10 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | P.3.1 | 1 |
Ö11 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | P.3.2 | 1 |
Ö12 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. | P.3.4 | 1 |
Ö13 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | P.3.5 | 1 |
Ö14 | Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. | P.3.6 | 1 |
Ö15 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | P.5.1 | 1 |
Ö16 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | P.5.4 | 1 |
Ö17 | Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. | P.5.6 | 1 |
Ö18 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | P.6.1 | 1 |
Ö19 | Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. | P.6.3 | 1 |
Ö20 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | P.6.4 | 1 |
Ö21 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | P.9.1 | 1 |
Ö22 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama | P.9.2 | 1 |
Ö23 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | P.9.3 | 1 |
Ö24 | Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. | P.9.4 | 1 |
Ö25 | Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. | P.9.5 | 1 |
Ö26 | Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. | P.9.6 | 1 |
Ö27 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.10.1 | 1 |
Ö28 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.10.2 | 1 |
Ö29 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.10.4 | 1 |
Ö30 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.10.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ahlak Nedir? Tanımı, bir ilim midir? Bir sanat mıdır? |
2 | Ahlakın Konusu ve amacı, lüzumu, Ahlak Felsefesi, |
3 | Ahlaki varlık alanı, metodu, |
4 | İslam Ahlak Felsefesinin problemleri, |
5 | Değer olgu ilişkisi, değer ve der yargıları, |
6 | Değerlerin yapısı ve meydana gelişi, |
7 | Ahlaki değerler ve bu değerlere göre oluşan ahlak çeşitleri |
8 | Ahlaki Fiilin menşei, |
9 | Ara Sınav |
10 | Ahlakta niyet, ahlak kanunu, |
11 | Hak ve Hukuk, |
12 | Vazife, |
13 | Sorumluluk ve vicdan, |
14 | Ameli ahlak (uygulamalı ahlak), |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | . Hüsamettin ERDEM, Ahlak Felsefesi, HÜ-ER Yayınları, Konya,2015 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 6 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 54 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 26 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P6 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | - | 2 | - | - | - | - | - |
Ö7 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö8 | Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö9 | Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö10 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö11 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö12 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö13 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | - | - | 4 | - | - | - | - |
Ö14 | Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö15 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö16 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö17 | Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö18 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö19 | Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö20 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | - | - | - | - | 4 | - | - |
Ö21 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö22 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö23 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö24 | Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö25 | Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö26 | Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö27 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | - | - | - | 4 |
Ö28 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | 4 |
Ö29 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - | - | - | 3 |
Ö30 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | 5 |