İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03261022 Ahlak Felsefesi 3 Bahar 6 3+0+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Takrir, Soru-cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM - [email protected]
Dersin İçeriği
Ahlak Felsefesi, ahlakın tanımı, konusu, metotları, lüzum ve gayesi, ahlaki değer olarak iyi ve kötü, ahlakî huyun değişip değişmeyeceği, ahlakî eylemin menşei, Olgu ve Değer İlişkisi, değer ve değer yargıları, değerlerin yapısı ve meydana gelişi, ahlaki yargı, ahlaki niyet, ahlaki gaye ve vasıtaları, ahlak ve sorumluluk, ahlak kanunu, vazife ve vazife çeşitleri, ahlakta hak ve hukuk, ahlaki vicdan, ameli ahlak, ferdi ahlak, aile ahlakı, toplum ahlakı, siyaset ahlakı vb konular üzerinde durulmaktadır.
Dersin Amacı
Ahlak Felsefesi hakkında öğrenciyi bilgilendirmek ve değişik ahlak tiplerini örneklemek, İslam ahlakçılarının düşünce ve ahlak tarihine katkılarını insanımıza göstermeye çalışmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 4
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 3
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 3
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 4
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 3
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 4
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. P.1.2 1
Ö2 Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. P.1.3 1
Ö3 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö4 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. P.1.5 1
Ö5 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 1
Ö6 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. P.2.1 1
Ö7 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 1
Ö8 Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. P.2.5 1
Ö9 Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. P.2.6 1
Ö10 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. P.3.1 1
Ö11 Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. P.3.2 1
Ö12 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. P.3.4 1
Ö13 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. P.3.5 1
Ö14 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. P.3.6 1
Ö15 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. P.5.1 1
Ö16 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. P.5.4 1
Ö17 Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. P.5.6 1
Ö18 Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. P.6.1 1
Ö19 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. P.6.3 1
Ö20 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö21 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. P.9.1 1
Ö22 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama P.9.2 1
Ö23 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. P.9.3 1
Ö24 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. P.9.4 1
Ö25 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. P.9.5 1
Ö26 Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. P.9.6 1
Ö27 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.10.1 1
Ö28 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
Ö29 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.10.4 1
Ö30 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ahlak Nedir? Tanımı, bir ilim midir? Bir sanat mıdır?
2 Ahlakın Konusu ve amacı, lüzumu, Ahlak Felsefesi,
3 Ahlaki varlık alanı, metodu,
4 İslam Ahlak Felsefesinin problemleri,
5 Değer olgu ilişkisi, değer ve der yargıları,
6 Değerlerin yapısı ve meydana gelişi,
7 Ahlaki değerler ve bu değerlere göre oluşan ahlak çeşitleri
8 Ahlaki Fiilin menşei,
9 Ara Sınav
10 Ahlakta niyet, ahlak kanunu,
11 Hak ve Hukuk,
12 Vazife,
13 Sorumluluk ve vicdan,
14 Ameli ahlak (uygulamalı ahlak),
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar . Hüsamettin ERDEM, Ahlak Felsefesi, HÜ-ER Yayınları, Konya,2015
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 6 (%)
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 54 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 4 8
Ara Sınav 1 26 26
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5 P6 P9 P10
Ö1 Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. 3 - - - - - -
Ö2 Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. 4 - - - - - -
Ö3 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 4 - - - - - -
Ö4 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. 5 - - - - - -
Ö5 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. 3 - - - - - -
Ö6 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. - 2 - - - - -
Ö7 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. - 4 - - - - -
Ö8 Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. - 3 - - - - -
Ö9 Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. - 4 - - - - -
Ö10 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. - - 3 - - - -
Ö11 Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. - - 3 - - - -
Ö12 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. - - 3 - - - -
Ö13 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. - - 4 - - - -
Ö14 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. - - 3 - - - -
Ö15 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. - - - 3 - - -
Ö16 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. - - - 4 - - -
Ö17 Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. - - - 3 - - -
Ö18 Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. - - - - 3 - -
Ö19 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. - - - - 3 - -
Ö20 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - - 4 - -
Ö21 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. - - - - - 3 -
Ö22 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama - - - - - 4 -
Ö23 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. - - - - - 4 -
Ö24 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. - - - - - 4 -
Ö25 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. - - - - - 4 -
Ö26 Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. - - - - - 3 -
Ö27 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - - 4
Ö28 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - 4
Ö29 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - - 3
Ö30 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - 5