Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03260016 | Saha Araştırmaları ve Uygulamaları | 3 | Bahar | 6 | 2+2+0 | 4 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER | C-132 | [email protected] | 7680 | Salı 14:00 |
Dersin İçeriği
Nitel ve Nicel araştırma tasarımlarını ve veri toplamalarını öğretmek, uygulama araştırmalar yapmak.
Dersin Amacı
Bilimsel bilgi kavramını felsefe ve bilim temel metodolojik yaklaşım, model, teori, kavram ve teknikleri öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 4 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 4 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 5 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 5 |
P8 | Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak. | 5 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 5 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | P.1.5 | 3,7 |
Ö2 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | P.2.1 | 7 |
Ö3 | Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. | P.2.2 | 7 |
Ö4 | Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. | P.2.3 | 7 |
Ö5 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | P.3.3 | 3,7 |
Ö6 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. | P.5.3 | 3,7 |
Ö7 | Sahada edinilen bilgileri değerlendirme ve geliştirme önerileri sunma. | P.5.5 | 3,7 |
Ö8 | Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. | P.5.6 | 3,7 |
Ö9 | Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. | P.6.3 | 3,7 |
Ö10 | Kamu ve özel sektörün farklı çalışma dinamiklerini anlama. | P.8.2 | 7 |
Ö11 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | P.9.3 | 3,7 |
Ö12 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.10.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilgi, bilim tanımları, bilimin nitelikleri |
2 | Temel kavramlar: Kavram, olgu, olay, gözlem |
3 | Araştırma sorularının hazırlanması, hipotezler |
4 | Nitel araştırma tasarımı ve veri toplama |
5 | Nicel araştırma tasarımı ve veri toplama |
6 | Yöntem kavramı, yöntemle ilgili zihinsel sorunlar, aklın işleyiş kuralları, akıl yürütme biçimleri |
7 | Açıklama ve betimleme, kuram, yasa-genelleme |
8 | ARA SINAV |
9 | Bilimsel araştırma, bilimsel araştırma tipleri ve teknikleri |
10 | Bilimsel araştırma taslağı oluşturma |
11 | Uygulama çalışmaları |
12 | Uygulama çalışmaları |
13 | Uygulama çalışmaları |
14 | Uygulama çalışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Neuman, W. Lawrence (2007) Toplumsal Araştırma Yöntemleri, İstanbul:Yayın odası, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 10 (%) |
Alan Çalışması | 1 | 40 (%) |
Ödev | 1 | 50 (%) |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 2 | 16 |
Uygulama | 20 | 2 | 40 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 20 | 2 | 40 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P6 | P8 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö6 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö7 | Sahada edinilen bilgileri değerlendirme ve geliştirme önerileri sunma. | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
Ö8 | Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö9 | Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö10 | Kamu ve özel sektörün farklı çalışma dinamiklerini anlama. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö11 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö12 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | 4 |