Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03251020 | Medeniyetler Tarihi | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice BUDAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Hatice BUDAK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İlk medeniyetlerin ortaya çıktığı dönemden günümüze insanlığın kat ettiği yoldaki dönemeçler, sapılan tali yollar, rücû edilen asıllar, medeniyet tasavvurunu yönlendiren önemli dini, teknolojik, ekonomik, kültürel, sosyal ve siyasal gelişmeler ve modern toplumun oluşmasında etkili olan süreçler ve dinamikler dersin içeriğini oluşturmaktadır İlk medeniyetlerin ortaya çıktığı dönemden günümüze insanlığın kat ettiği yoldaki dönemeçler, sapılan tali yollar, rücû edilen asıllar, medeniyet tasavvurunu yönlendiren önemli dini, teknolojik, ekonomik, kültürel, sosyal ve siyasal gelişmeler ve modern toplumun oluşmasında etkili olan süreçler ve dinamikler dersin içeriğini oluşturmaktadır İlk medeniyetlerin ortaya çıktığı dönemden günümüze insanlığın kat ettiği yoldaki dönemeçler, sapılan tali yollar, rücû edilen asıllar, medeniyet tasavvurunu yönlendiren önemli dini, teknolojik, ekonomik, kültürel, sosyal ve siyasal gelişmeler ve modern toplumun oluşmasında etkili olan süreçler ve dinamikler dersin içeriğini oluşturmaktadır
Dersin Amacı
Bugün insanlık olarak geldiğimiz noktayı, medeniyet olgusu ile tarih, coğrafya, ekonomi, siyaset vb. alanların karşılıklı etkileşim, aktarım, değişim ve dönüşüm zincirinin son halkası olarak analiz edebilme gücünü geliştirmektir. Bugün insanlık olarak geldiğimiz noktayı, medeniyet olgusu ile tarih, coğrafya, ekonomi, siyaset vb. alanların karşılıklı etkileşim, aktarım, değişim ve dönüşüm zincirinin son halkası olarak analiz edebilme gücünü geliştirmektir. Bugün insanlık olarak geldiğimiz noktayı, medeniyet olgusu ile tarih, coğrafya, ekonomi, siyaset vb. alanların karşılıklı etkileşim, aktarım, değişim ve dönüşüm zincirinin son halkası olarak analiz edebilme gücünü geliştirmektir. Bugün insanlık olarak geldiğimiz noktayı, medeniyet olgusu ile tarih, coğrafya, ekonomi, siyaset vb. alanların karşılıklı etkileşim, aktarım, değişim ve dönüşüm zincirinin son halkası olarak analiz edebilme gücünü geliştirmektir. Bugün insanlık olarak geldiğimiz noktayı, medeniyet olgusu ile tarih, coğrafya, ekonomi, siyaset vb. alanların karşılıklı etkileşim, aktarım, değişim ve dönüşüm zincirinin son halkası olarak analiz edebilme gücünü geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Medeniyet nedir? Medeniyetin Doğuşuna Etki Eden Faktörler |
2 | Anadolu ve Çevresinde Kurulan Medeniyetler |
3 | Anadolu ve Çevresinde Kurulan Medeniyetler |
4 | Hıristiyanlık ve Avrupa'da Skolastik Felsefe |
5 | İslamiyetin Doğuşu, Yayılışı ve İslam Medeniyeti |
6 | Yeniçağda Teknolojik Dönüşümler, Keşifler ve Sömürgecilik: Asya, Afrika ve Amerika |
7 | Ara Sınav |
8 | Rönesans ve Reform: Modern Avrupa'nın Toplumsal ve Kültürel Biçimlenişi |
9 | Aydınlanma Çağı Kültür ve Medeniyeti |
10 | Devrimler Zamanı: Fransız Devrimi Nedenleri ve Sonuçları |
11 | Sanayi Devrimi Nedenleri ve Sonuçları |
12 | Rusya ve Batı: Devrimler ve İdeoloji |
13 | 21. Yüzyılı Doğru: Medeniyetler Kaynaşması mı yoksa Medeniyetler Çatışması mı? |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Braudel, Fernand (2000). Uygarlığın Grameri. Çev: Mehmet Ali Kılıçbay, İmge Kitapevi, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |