Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03251018 | Baskı Karşıtı Uygulama | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Toplumlarda baskı altındaki gruplar; baskı örüntüleri; baskı karşıtı uygulama stratejileri; ayrımcılık ve dışlanma.
Dersin Amacı
Bu ders, sosyal hizmet öğrencilerinin baskı, ayrımcılık ve sosyal adaletsizlik biçimlerini anlamalarını ve eleştirel bir biçimde çözümleyebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 4 |
| P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 4 |
| P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
| Ö2 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | P.3.5 | 1 |
| Ö3 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 1 |
| Ö4 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | P.6.1 | 1 |
| Ö5 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | P.6.2 | 1 |
| Ö6 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama | P.9.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Baskı karşıtı uygulamanın teorik temelleri |
| 2 | Baskı, ayrımcılık ve kimlik. |
| 3 | Eleştirel teori: Sosyal hizmette eleştirel perspektifler. |
| 4 | Baskı karşıtı sosyal hizmet müdahalesi |
| 5 | Proje Ödevi Üzerine Görüşme. |
| 6 | Baskı karşıtı sosyal hizmet müdahalesi. |
| 7 | İktidar ve baskı: Sosyal hizmetin ideolojk hizmeti |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Yeni hayırseverlikler: Sosyal hizmetin ideolojik hizmeti |
| 10 | Eleştirel uygulamaları yeniden inşa etmek: Muktedir sosyal hizmet uzmanı ve güçsüz müracaatçı ilişkisinin yapı sökümü |
| 11 | Düşünümsellik üzerine bir tartışma |
| 12 | Proje Teslimi ve Projelerin tartışılması |
| 13 | Projelerin tartışılması |
| 14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tuncay, T. ve S. İl (2006). "Sosyal Hizmette Baskı Karşıtı Uygulama."Toplum ve Sosyal Hizmet, 17(2). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 110 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,67 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P6 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 4 | - | - | - | - |
| Ö2 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | - | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | - | - | 3 | - | - |
| Ö4 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | - | - | - | 4 | - |
| Ö5 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | - | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama | - | - | - | - | 5 |
