Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03251017 | Osmanlıca I | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM | C-133 | [email protected] | 7648 |
Dersin İçeriği
Bu derste, Osmanlı Türkçesinin gramer kuralları öğretilerek, tarihî ve edebî Osmanlıca matbu ve elyazısı (rik'a vb.) metinler okutulmaktadır. Ayrıca, Osmanlı kültürü konusunda temel bilgiler verilmektedir.
Dersin Amacı
Osmanlı Türkçesiyle yazılı metinleri okuma ve anlama becerisi kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 3 |
| P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 3 |
| P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
| P7 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. | 3 |
| P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 3 |
| P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | P.3.2 | 2 |
| Ö2 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | P.3.5 | 1 |
| Ö3 | Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. | P.3.6 | 1 |
| Ö4 | Yabancı dil becerilerini değerlendirme ve geliştirme. | P.4.5 | 1 |
| Ö5 | Yabancı dilde yazılı veya sözlü iletişim becerilerini kullanarak yeni içerikler oluşturma. | P.4.6 | 1 |
| Ö6 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.10.1 | 2 |
| Ö7 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.10.5 | 2 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Osmanlı Türkçesi Alfabesi |
| 2 | Türkçe Ünlü ve Ünsüzlerin Yazılışı |
| 3 | Türkçe Kiplerin ve Edatların Yazılışı |
| 4 | Zamir, Zarf ve Sayıların Yazılışı |
| 5 | Ünlüler ve Yazılışları |
| 6 | Kelimelerin Yapısı |
| 7 | Bazı Arapça Hususlar |
| 8 | Mastarlar I |
| 9 | Mastarlar II |
| 10 | İsim ve Sıfatlar |
| 11 | Fiilden Türemiş Kelimeler |
| 12 | Birleşik Kelimeler |
| 13 | Tamlamalar, Transkripsiyon Alfabesi |
| 14 | Metinler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | • Fekete L.; Einfühzung in die osmanisch-türkische Diplomatik, Budapaşte, 1926. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P10 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | 3 | - | - |
| Ö2 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | 3 | - | - |
| Ö3 | Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. | 3 | - | - |
| Ö4 | Yabancı dil becerilerini değerlendirme ve geliştirme. | - | 3 | - |
| Ö5 | Yabancı dilde yazılı veya sözlü iletişim becerilerini kullanarak yeni içerikler oluşturma. | - | 3 | - |
| Ö6 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | 3 |
| Ö7 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | 4 |
