Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03250015 | Sanat ve Edebiyat Sosyolojisi | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | YOKTUR |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN | C BLOK-7611 | [email protected] | 7611 | Çarşamba 14.00 |
Dersin İçeriği
Edebiyat ve sanatın sosyolojik muhayyile açısından olgusal özelliklerini kavramak, edebiyat-sanat ve sosyoloji arasındaki ilişki temelinde kavramsal çerçeve çizerek sanat-edebi eserlerden yola çıkıp sanat-edebiyatla toplum, toplumsal yapılar arasındaki ilişkiyi kurmak, analiz etmek, bilgi ve bilinç düzeyine katkı sağlamak vb. dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Edebiyat ve sanat kurumunun sosyoloji ve toplumsal kurumlarla ilişkisini kavramak, sanat-edebi metinlerin sosyal incelemesini yapabilmek, toplumsal değişim sürecinde sanat ve edebiyatın konumunu ve etkilerini analiz edebilmek, edebiyat ve sanat ürünlerine sosyolojinin birikimlerinden bakmayı sağlamak dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 5 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | P.1.6 | 1 |
Ö4 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | P.3.2 | 1 |
Ö5 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. | P.3.4 | 1 |
Ö6 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | P.5.4 | 1 |
Ö7 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | P.6.1 | 1 |
Ö8 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | P.6.2 | 1 |
Ö9 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | P.9.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sanat, Sanatçı, Sanat Eseri Kavramlarının Kökeni Ve Anlamı |
2 | Farklı Teorik Yaklaşımlarda Sanatın Sosyolojik Anlamı |
3 | Sanat Sosyolojisi Teorileri |
4 | Sanatın işlevleri ve toplumsallığı |
5 | Sanat Ve Sosyal Kurumlar |
6 | Küreselleşme, Teknoloji Ve Sanat |
7 | Ara Sınav |
8 | Edebiyat Sosyolojisinin Tanımı, Tarihçesi Ve Amaçları |
9 | Edebiyatın Sosyolojik İmkanı |
10 | Edebiyat Sosyolojisi Teorileri: Pozitivist Kuram |
11 | Edebiyat Sosyolojisi Teorileri: Marksist Kuram, Frankfurt Okulu Teorisi |
12 | Postmodern Edebiyat Teorisi |
13 | Edebi Eser ve Okuyucunun Konumu |
14 | Türk Edebiyatına Yaklaşımlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Soykan, Ömer Naci (2004). Sanat Sosyolojisi Kuram ve Uygulama. Dönence Yayınevi: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 149 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P6 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Ö3 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ö4 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Ö5 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Ö6 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Ö7 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Ö8 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Ö9 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |