Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03241011 | Sosyolojik Düşünce | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Berkay ÇETİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Berkay ÇETİN | C-131 | [email protected] | 7541 |
Dersin İçeriği
Sosyolojinin temel eserleri, toplumsal tabakalaşma teorileri, Osmanlı ve Türkiye başta olmak üzere çeşitli toplumlarda ve tarihsel dönemlerde tabakalaşma sistemleri, toplumsal hareketlilik
Dersin Amacı
Sosyoloji bilgisini oluşturan ana kavramlar, yaklaşımlar ve süreçler çerçevesinde sosyolojinin nasıl bir bilim olduğu ve bugüne kadar olan literatürü oluşturan isimler ve teorileri ele alınacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 4 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 3 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 3 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 5 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
P7 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. | 3 |
P8 | Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak. | 4 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 3 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö4 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | P.2.1 | 1 |
Ö5 | Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. | P.2.6 | 3 |
Ö6 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | P.3.1 | 1 |
Ö7 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | P.3.3 | 1 |
Ö8 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | P.5.1 | 1 |
Ö9 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 1 |
Ö10 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | P.6.1 | 1 |
Ö11 | Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. | P.7.1 | 1 |
Ö12 | Sosyoloji disiplininin evrimini anlama ve temel dönemleri ayırt etme. | P.7.2 | 3 |
Ö13 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | P.9.1 | 1 |
Ö14 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama | P.9.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyolojinin bağımsız bir disiplin olmasına giden süreçteki temel sosyolojik çalışmalar. |
2 | Sosyolojinin bağımsız bir disiplin olmasına giden süreçteki temel sosyolojik çalışmalar. |
3 | Sosyolojinin konusunu (alanını) disiplin etme, Sosyolojiyi diğer bilimlerden ayıran özellikler. |
4 | Sosyolojinin nesnesini kavramsallaştırılması. |
5 | Sosyoloji kavramlarının köken ve içeriği. |
6 | Sosyolojiye yön veren metinler. |
7 | Ara sınav |
8 | Sosyolojinin temel eserleri |
9 | Durkheim ve İntihar |
10 | Marx ve Kapital |
11 | Mannheim ve ideoloji ve ütopya |
12 | Weber ve Kapitalizm Ruhu -Protestanlık Ahlakı |
13 | Modern sosyoloji teorileri |
14 | Postmodern sosyoloji teorileri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Değişen Dünyada Sosyoloji, Veysel Bozkurt, 2005 Sosyoloji Nedir? Joseph Fichter, 2006. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 70 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | 1 | 30 (%) |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 170 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 9 | 9 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P6 | P7 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
Ö2 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | - | - | - | - | 4 | - | - |
Ö4 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | - | - | 4 | - | - | - | - |
Ö5 | Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö7 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | - | - | - | - | - | - | 2 |
Ö8 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö9 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | - | - | - | - | - | - | - |
Ö10 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | - | - | - | - | - | - | - |
Ö11 | Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. | - | - | - | - | - | - | - |
Ö12 | Sosyoloji disiplininin evrimini anlama ve temel dönemleri ayırt etme. | 4 | 1 | - | - | - | - | - |
Ö13 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | 3 | - | - | 3 | - | 3 | - |
Ö14 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama | - | - | 4 | - | - | 4 | 4 |