İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03241010 Din Felsefesi 2 Bahar 4 3+0+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Takrir, Soru-cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM C -133 [email protected] 7648 Perşembe
10:00-11.30
Dersin İçeriği
Dinle ilgili temel konuların felsefi yaklaşımla ele alınması. Felsefe tarihinde ön plana çıkan ünlü filozofların görüşlerinin din felsefesi açısından çok yönlü ve eleştirel bir bakış açısıyla irdelenmesi.
Dersin Amacı
""Din felsefesi nedir?"", ""Din nedir?"", ""Teoloji ile din felsefesi arasındaki farklar nelerdir?"" gibi din felsefesinin temel sorularının tartışılması ve bu sorulara getirilen cevapların incelenmesi. Tanrının varlığı ve özellikleri. Teizm, Ateizm, Deizm.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 4
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 4
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 3
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 3
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 4
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 3
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö2 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. P.1.5 1
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 1
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 1
Ö5 Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. P.2.6 1
Ö6 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. P.3.1 1
Ö7 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. P.3.4 1
Ö8 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. P.3.6 1
Ö9 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. P.5.4 1
Ö10 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. P.6.2 1
Ö11 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. P.6.3 1
Ö12 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö13 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. P.6.6 1
Ö14 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. P.9.1 1
Ö15 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama P.9.2 1
Ö16 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. P.9.3 1
Ö17 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. P.9.4 1
Ö18 Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. P.9.6 1
Ö19 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.10.1 1
Ö20 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
Ö21 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.10.4 1
Ö22 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Din ve Felsefe arasındaki ilişki
2 Teoloji ile din felsefesi arasındaki farklar
3 Tanrı`nın varlığı ve özellikleri
4 Ontolojik Kanıt
5 Kozmolojik kanıt
6 Teleolojik kanıt
7 ARA SINAV
8 Teizm
9 Deizm
10 Atheizm
11 Panteizm
12 Agnostisizm
13 Kötülük Problemi
14 Determinizm
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Problematik Olarak Din-Felsefe Münasebeti, Hüsamettin ERDEM, HÜ-ER Yay, 2010 Konya
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 6 (%)
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 54 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 5 10
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 34 34
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5 P6 P9 P10
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 3 - - - - - -
Ö2 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. 3 - - - - - -
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. 4 - - - - - -
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. - 3 - - - - -
Ö5 Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. - 4 - - - - -
Ö6 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. - - 3 - - - -
Ö7 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. - - 3 - - - -
Ö8 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. - - 4 - - - -
Ö9 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. - - - 3 - - -
Ö10 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. - - - - 4 - -
Ö11 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. - - - - 4 - -
Ö12 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - - 3 - -
Ö13 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. - - - - 4 - -
Ö14 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. - - - - - 4 -
Ö15 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama - - - - - 3 -
Ö16 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. - - - - - 3 -
Ö17 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. - - - - - 3 -
Ö18 Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. - - - - - 4 -
Ö19 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - 3 -
Ö20 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - 4
Ö21 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - - 4
Ö22 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - 3