İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03241009 Yoksulluk Çalışmaları 2 Bahar 4 3+0+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER C-132 [email protected] 7680 Salı
14.00-16.00
Dersin İçeriği
Yoksulluk ve toplum, sınıflar arası farklılıklar, dünyada yoksulluk kavramı, küreselleşme ve yoksulluk ilişkisi bağlamında tartışma yapılmaktadır.
Dersin Amacı
Yoksulluğu sosyolojik olarak analiz ederek sebep ve sonuçlarını analiz etme.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 5
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 4
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 3
P4 Yabancı dil, bilgisayar ve programları kullanabilme yetkinliği ile temel becerileri edinmek. 3
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 5
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 5
P7 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. 4
P8 Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak. 4
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 5
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. P.1.3 1
Ö2 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 1
Ö3 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. P.2.1 1
Ö4 Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. P.2.2 1
Ö5 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. P.3.6 1
Ö6 Temel yabancı dil ve programlarla ilgili becerileri hatırlama. P.4.1 3
Ö7 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. P.5.3 1,3
Ö8 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. P.5.4 1
Ö9 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. P.6.2 1
Ö10 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1,3
Ö11 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. P.6.6 1
Ö12 Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. P.7.3 1
Ö13 Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. P.8.4 3
Ö14 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. P.9.3 1
Ö15 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. P.9.4 1
Ö16 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.10.3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yoksulluk sosyolojisine giriş
2 Yoksulluk kavramı, biçimleri ve sınırları
3 Yoksulluk, çocuk sağlığı, sosyal servisler ve eğitim
4 Yoksulluk ve sivil toplum
5 Yoksulluk politikaları ve küreselleşme
6 Sosyal tabakalara göre yoksulluk kavramı
7 Ara sınav
8 Yoksulluk ile ilgili temel teoriler
9 Refah kültürünün teorik temelleri
10 Şehir ve kırsal hayat arasındaki farklılıklar
11 Yoksulların şehir hayatına uyumlar ve dışlanma
12 Gettolar ve gecekondu bölgelerindeki nüfus yapısı ve yoksulluk
13 Türkiye'de yoksulluğun sosyo-kültürel analizleri
14 Genel değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Gamze Aksan (2016). Yoksulluk ve Dayanışma Ağları. İletişim Yayınları: İstanbul.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 4 40
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Uygulama 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 1 10 10
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. 5 - - - - - - - - -
Ö2 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. 4 - - - - - - - - -
Ö3 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. - 4 - - - - - - - -
Ö4 Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. - 4 - - - - - - - -
Ö5 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. - - 3 - - - - - - -
Ö6 Temel yabancı dil ve programlarla ilgili becerileri hatırlama. - - - 3 - - - - - -
Ö7 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. - - - - 5 - - - - -
Ö8 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. - - - - 5 - - - - -
Ö9 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. - - - - - 5 - - - -
Ö10 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - - - 5 - - - -
Ö11 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. - - - - - 5 - - - -
Ö12 Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. - - - - - - 4 - - -
Ö13 Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. - - - - - - - 4 - -
Ö14 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. - - - - - - - - 5 -
Ö15 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. - - - - - - - - 5 -
Ö16 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. - - - - - - - - - 3