Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03241008 | Kadın Çalışmaları | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma, ödev |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kadın hareketlerinin tarihsel gelişimi paralelinde kadın ve sorunları, toplumsal cinsiyet kimliği, beden imgesi, şiddet vb. temalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Sosyal yaşamda kadın olgusunu farklı değişkenler açısından analiz ederek sonuç ve önerilerde bulunabilme dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 4 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 5 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 4 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 4 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö2 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
Ö3 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 1 |
Ö4 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | P.6.1 | 1 |
Ö5 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | P.6.2 | 1 |
Ö6 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | P.6.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Feminizmin Tarihsel Gelişimi: Liberal Feminizm - Sosyalist Feminizm |
2 | Radikal Feminizm - Postmodern Feminizm |
3 | Bir Toplumsal Hareket Olarak İslami Feminizm |
4 | Toplumsal Cinsiyet Nedir? Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramlar |
5 | Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura) - Toplumsal Cinsiyet Şeması (S. Bem) |
6 | Kültürel Sermaye (Bourdieu) - Cinselliğin Tarihi (Foucault) |
7 | Ara sınav |
8 | Beden ve Sosyal Beden Nedir? |
9 | Kadınlık İmgesi: Kadının Bedenine İlişkin Sosyal Kültürel İnşalar |
10 | Şiddet Kavramı |
11 | Kadına Yönelik Şiddet Araştırmaları ve Etik Konular |
12 | Türkiye Özelinde Namus ve Töre Cinayetleri |
13 | Türkiye'de Şiddet Gören Kadınlara Sunulan Hizmetler-Sığınma Evleri |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Judith, Butler (2014). Cinsiyet Belası. Çev: Başak Ertür, Metis Yayınları: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 117 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,90 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P6 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | 5 | 5 | 4 | 5 |
Ö4 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ö6 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | 4 | 5 | 4 | 4 |