İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03240011 Yeniçağ Felsefesi 2 Bahar 4 3+0+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Takrir, soru-cevap, tartışma,
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM - [email protected]
Dersin İçeriği
17.yy'da yaşamış olan filozoflar tanıtılır. Bu yüzyıla özgü kavramlar ve onlar etrafındaki tartışmalar aktarılır.18.yy'da yaşamış olan filozoflar tanıtılır. Bu yüzyıla özgü kavramlar ve onlar etrafındaki tartışmalar aktarılır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin modern kavramlarla düşünebilmelerini sağlamak ve düşünce tarihinin evrimini izlemelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 4
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 5
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 4
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 4
P7 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. 3
P8 Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak. 4
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 5
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö2 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. P.1.5 1
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 1
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 1
Ö5 Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. P.2.5 1
Ö6 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. P.3.4 1
Ö7 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. P.3.6 1
Ö8 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. P.6.3 1
Ö9 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö10 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. P.6.5 1
Ö11 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. P.6.6 1
Ö12 Öncü sosyologların eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme. P.7.4 1
Ö13 Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. P.7.6 1
Ö14 Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. P.8.4 1
Ö15 Farklı sektörler arasında köprüler kurarak yeni iş birliği ve projeler geliştirme. P.8.6 1
Ö16 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. P.9.4 1
Ö17 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.10.1 1
Ö18 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
Ö19 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.10.3 1
Ö20 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.10.4 1
Ö21 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 1
Ö22 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Rönesans ve Felsefesi, Rönesans nedir? Ortaçağ ile Rönesans'ın farklı yanları.
2 Rönesans Felsefesinin Çığırları ( Hümanizm, Platonizm, Aristotelizm, Atomizm ve Şüphecilik).
3 Platonizm ve Aristotalizm, Atomizm,
4 Şüphecilik, Rönesans'ın Din Anlayışı, Tabii Din Akımı,
5 Devlet ve Hukuk Felsefesi, Macchiavelli, Jean Bodin, Renesans ve demokrasi, Francis Bacon,
6 Rönesansta bilim ve doğa felsefesi, Tycho Brahe, Giordano Bruno, Johannes Kepler, Leonardo da Vinci, Galileo Galilei,
7 Ara sınav
8 17. YÜZYIL FELSEFESİ'NİN GENEL KARAKTERİ, Rene DESCARTES, (Hayatı, eserleri, metodu, bilgi teorisi, metafizik ve tabiat anlayışı, psikolojisi, ahlak anlayışı vb.)
9 BLAİSE PASCAL, THOMAS HOBBES, OCCASİONALİSTLER, ARNOLD GEULİNCX, NİCOLE MALEBRANCHE,
10 18. YÜZ YIL AYDINLANMA FELSEFESİ, John Locke, Berkeley, David Hume, Reid, Fransız Materyalistleri – Lamatrie,
11 Alman Aydınlanması, Din Problemi, Ahlak Problemi, Kültür Problemi,
12 Kant ve Alman İdealizmi,
13 Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Schliermacher ve Hegel, Schopenhauer,
14 19. Yüzyıl Felsefesi (Saint Simon, Auguste Comte, David Friedrich Strauss, Ludwig Feuerbach, Karl Marx, Yaşama Felsefesi Friedrich Nietzsche, Henri Bergson vb.)
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1. Gökberk, Macit, "Felsefe Tarihi", İstanbul: Remzi Kitabevi, 2004
2. ÖZDEN, Hacı Ömer- ELMALI, Osman, Yeni Çağ Felsefesi Tarihi, İstanbul: Arı Sanat Yayınevi, 2014.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 6 (%)
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 54 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 8 3 24
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 4 - - - - - - -
Ö2 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. 3 - - - - - - -
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. 4 - - - - - - -
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. - 5 - - - - - -
Ö5 Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. - 4 - - - - - -
Ö6 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. - - 4 - - - - -
Ö7 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. - - 4 - - - - -
Ö8 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. - - - 3 - - - -
Ö9 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - 5 - - - -
Ö10 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. - - - 3 - - - -
Ö11 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. - - - 4 - - - -
Ö12 Öncü sosyologların eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme. - - - - 3 - - -
Ö13 Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. - - - - 3 - - -
Ö14 Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. - - - - - 5 - -
Ö15 Farklı sektörler arasında köprüler kurarak yeni iş birliği ve projeler geliştirme. - - - - - 4 - -
Ö16 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. - - - - - - 5 -
Ö17 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - - - 3
Ö18 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - - 4
Ö19 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. - - - - - - - 4
Ö20 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - - - 3
Ö21 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - - 4
Ö22 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - - - 5