Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03231004 | Çevre ve Ekoloji Sosyolojisi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı öğrencilerin; insan-çevre ilişkileri konusunda coğrafi bir yaklaşım kazanması konusunda alt yapı oluşturmak ve insanın yaşamsal fonksiyonları ve çevreyi kullanım sırasında kullandığı yöntem, yaşadığımız çevrenin amacı ve taşıma kapasitesinin üzerinde kullanımı halinde ortaya çıkabilecek olası çevresel sorunlar hakkında (neden-sonuç ilişkisi içinde) değerlendirmelerde bulunabilmesi için gerekli bilgi ve farkındalığı yaratmaktır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; insan-çevre ilişkileri konusunda coğrafi bir yaklaşım kazanması konusunda alt yapı oluşturmak ve insanın yaşamsal fonksiyonları ve çevreyi kullanım sırasında kullandığı yöntem, yaşadığımız çevrenin amacı ve taşıma kapasitesinin üzerinde kullanımı halinde ortaya çıkabilecek olası çevresel sorunlar hakkında (neden-sonuç ilişkisi içinde) değerlendirmelerde bulunabilmesi için gerekli bilgi ve farkındalığı yaratmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Çevre, ekoloji, insan ekolojisi ve insan çevre etkileşimi kavramlarının tanımlanması |
2 | Çevre nedir? Çevreyi oluşturan doğal ve beşeri elemanları nelerdir? İnsan-çevre ilişkilerinin açıklayan kuramlar, çevresel determinizm, possibilizm, büyümenin sınırları modeli - çevre araştırmalarında kullanılan yöntemler ve coğrafya ilişkisi |
3 | Ekosistem nedir? Ekosistemin özelliği, alt birimleri ve doğal dengenin varlığı ve devamı açısından önemi |
4 | Canlı yaşamın temeli Madde ve Enerji Döngüsü ile destekleyici diğer çevresel döngüler (karbon, oksijen, azot ve fosfor döngüsü) |
5 | Biyolojik çeşitlilik kavramı ve ekosistemin varlığı ve devamlılığı açısından önemi |
6 | Nüfus Artışı- Ekonomik Kalkınma ve Çevre İkilemi |
7 | Ara sınav |
8 | Kentleşme ve Çevre |
9 | Sanayileşme ve Çevre |
10 | Doğal Kaynakların Kullanımı ve Çevre |
11 | Enerji ve Çevre |
12 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Sürdürülebilirlik |
13 | AB ve Türkiye Çevre Politikaları |
14 | Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Uygulamaları ve Türkiye |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | KELEŞ Ruşen - HAMAMCI Can, 2005, İnsan Çevre Toplum, İmge Kitabevi, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |