Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03231001 | Kır Sosyolojisi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma, ödev |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER | C-132 | [email protected] | 7680 |
Dersin İçeriği
Kır toplumlarında toplumsal yaşam ve değişme, kırsal toplumların toplumsal özellikleri, üretim uğraşları, sosyal yaşamları .
Dersin Amacı
Kır Sosyolojisinin temel bilgi ve kavramlarını öğretmek, kır toplumlarının sosyal ve sosyo-ekonomik yaşam koşullarını inceleyerek kır yaşamına dair kapsamlı bilgileri öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 4 |
| P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
| Ö2 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | P.5.1 | 1 |
| Ö3 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | P.6.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sosyolojinin bir alt dalı olarak Köy Sosyolojisinin ve ikisi arasındaki ilişkinin anlatılması |
| 2 | Türkiye'de Kır Sosyolojisi çalışmaları ve Osmanlı toprak ile kırsal yapılardaki dönüşüm |
| 3 | Cumhuriyet döneminde kırsal yapılardaki mevcut durum ile ilk dönem kırsal politikalar hakkında bilgi verilecektir. |
| 4 | II. Dünya Savaşı yıllarında Türkiye'ye ekonomik açıdan genel bakış ve Türkiye'de tarım politikaları |
| 5 | Türkiye'de çok partili sisteme geçiş ile birlikte yeni hükümetlerin tarıma yönelik değişen politikaları |
| 6 | Türkiye'de planlı dönem ve tarımsal kalkınma planlarına yönelik genel değerlendirme |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Avrupa Birliği müzakere sürecinde Türk tarımının yeri ve Türkiye'de son dönem tarımsal yapıların durumu |
| 9 | Tarım politikalarının küreselleşme ile olan ilişkisi, küresel piyasalar ve yerel pazar |
| 10 | Kırsal kalkınmanın tanımı, içeriği ve Türkiye'deki durum |
| 11 | Kırsal yoksulluk kavramı ve tarihsel süreci |
| 12 | Köy Sosyolojisi ile ilgili temel kavramlar |
| 13 | Kır Sosyolojisi ve kırsal yapılar üzerine genel bir değerlendirme |
| 14 | Günümüzde Köy-Kırsal Alan'da Değişim ve Tarım |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Türkiye'de Kırsal Yapıların Dönüşümü, Ertan ÖZENSEL, Çizgi Kitabevi, 2015, Konya. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 114 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P6 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | 4 | - | - |
| Ö2 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | - | 3 | - |
| Ö3 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | - | - | 3 |
