Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03231001 | Kır Sosyolojisi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma, ödev |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN | C BLOK-231 | [email protected] | 7611 | Çarşamba 14.00 |
Dersin İçeriği
Kır toplumlarında toplumsal yaşam ve değişme, kırsal toplumların toplumsal özellikleri, üretim uğraşları, sosyal yaşamları .
Dersin Amacı
Kır Sosyolojisinin temel bilgi ve kavramlarını öğretmek, kır toplumlarının sosyal ve sosyo-ekonomik yaşam koşullarını inceleyerek kır yaşamına dair kapsamlı bilgileri öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 4 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
Ö2 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | P.5.1 | 1 |
Ö3 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | P.6.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyolojinin bir alt dalı olarak Köy Sosyolojisinin ve ikisi arasındaki ilişkinin anlatılması |
2 | Türkiye'de Kır Sosyolojisi çalışmaları ve Osmanlı toprak ile kırsal yapılardaki dönüşüm |
3 | Cumhuriyet döneminde kırsal yapılardaki mevcut durum ile ilk dönem kırsal politikalar hakkında bilgi verilecektir. |
4 | II. Dünya Savaşı yıllarında Türkiye'ye ekonomik açıdan genel bakış ve Türkiye'de tarım politikaları |
5 | Türkiye'de çok partili sisteme geçiş ile birlikte yeni hükümetlerin tarıma yönelik değişen politikaları |
6 | Türkiye'de planlı dönem ve tarımsal kalkınma planlarına yönelik genel değerlendirme |
7 | Ara sınav |
8 | Avrupa Birliği müzakere sürecinde Türk tarımının yeri ve Türkiye'de son dönem tarımsal yapıların durumu |
9 | Tarım politikalarının küreselleşme ile olan ilişkisi, küresel piyasalar ve yerel pazar |
10 | Kırsal kalkınmanın tanımı, içeriği ve Türkiye'deki durum |
11 | Kırsal yoksulluk kavramı ve tarihsel süreci |
12 | Köy Sosyolojisi ile ilgili temel kavramlar |
13 | Kır Sosyolojisi ve kırsal yapılar üzerine genel bir değerlendirme |
14 | Günümüzde Köy-Kırsal Alan'da Değişim ve Tarım |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Türkiye'de Kırsal Yapıların Dönüşümü, Ertan ÖZENSEL, Çizgi Kitabevi, 2015, Konya. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 114 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P6 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | 4 | 3 | 4 |
Ö2 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | 4 | 3 | 3 |
Ö3 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | 4 | 3 | 3 |