İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03230007 Sosyal Psikoloji 2 Güz 3 3+0+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice BUDAK C-130 [email protected] 7438 Perşembe
13:30/ 16:30
Dersin İçeriği
Sosyal dünyada birey, sosyal inanç ve yargılar, davranış ve tutum, gen, kültür ve toplumsal cinsiyet, uyma ve itaat, grup dinamikleri gibi konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Bu ders sosyal psikolojiye giriş niteliğindedir. Dersin amacı sosyal dünyada birey ve belik sunumu, bireyin sosyalleşme süreci, bireylerarası ilişkiler, birey-grup dinamiklerini ve birey-kültür etkileşimini gerçek yaşam örnekleriyle ilişkilendirerek öğrencilerin sosyal ilişkileri konusunda içgörü kazandırmaktır. Bu bağlamda sosyal psikoloji alanındaki klasikleşmiş deneysel bulgular, tutumlar, tutum değişimi, sosyal kimlik, sosyal etki, benlik, gruplar-arası ilişkiler gibi temel sosyal psikolojik temalara odaklanılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 3
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 4
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 4
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. P.1.3 1
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö3 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. P.3.3 1
Ö4 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. P.3.5 1
Ö5 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama P.9.2 1
Ö6 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. P.9.3 1
Ö7 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
Ö8 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.10.4 1
Ö9 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sosyal Psikoloji Nedir? Sosyal Psikolojinin Büyük Fikirleri
2 Sosyal Psikoloji ve İnsani Değerler
3 Sosyal Dünyada Benlik
4 Özsaygı ve Algılanan Özdenetim
5 Sosyal İnançlar ve Yargılar
6 Sosyal Dünyamızdan Beklentiler
7 Ara sınav
8 Davranış ve Tutumlar: Tutumlar Davranışlarımızı Ne Kadar Yordar?
9 Davranışlarımız Tutumlarımızı Neden Etkiler?
10 Genler, Kültür ve Toplumsal Cinsiyet
11 Toplumsal Cinsiyet Benzerlikleri ve Farklılıkları
12 Uyma ve İtaat
13 M. Sherif, S. Asch ve S. Milgram'ın Deneyleri
14 Bireyin Davranışında Grup Etkisi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Myers., D.G.(2015). Sosyal Psikoloji.(Çev.Serap Akfırat ). Ankara: Nobel Yayıncılık
Timuçin Aktan (2023). Sosyal Psikolojide Kalıpyargılar ve Önyargılar. Akademisyen Kitapevi.
Salih Dursun, Selver Yıldız Bağdoğan ve Serpil Aytaç (2021). Sosyal Yaşamda Birey Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Dora Basım Yayın.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 49 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 109 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 20 60
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 28 28
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P9 P10
Ö1 Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. 3 - - -
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 3 - - -
Ö3 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. - 4 - -
Ö4 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. - 4 - -
Ö5 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama - - 3 -
Ö6 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. - - 4 -
Ö7 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - 4
Ö8 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - 4
Ö9 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - 4