İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03230006 İlkçağ Felsefesi 2 Güz 3 3+0+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, soru-cevap, tartışma ve değerlendirme.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM - [email protected]
Dersin İçeriği
Arkhe tartışması, doğa felsefesi, tekçilik, çokçuluk, sofizm, insan felsefesi, İdealar öğretisi, dört neden, erdem, mutluluk vb. tartışmaları takip etmek, bu çağlardaki filozofların fikirlerini tanımak, Patristik dönem, karanlık çağlar, mantıkçı yaklaşımlar, nominalism ve realism tartışması,
Dersin Amacı
Öğrencilerin felsefe tarihi ile bu tarihin ilk dönemlerindeki sorunlardan başlayarak 20. yüzyıla kadar geçen sürede filozoflar ve onların düşüncelerini, düşünce tarihindeki düşünce farklılık ve çeşitlilikleri ve felsefi kavramlarla tanışması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 5
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 3
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 4
P4 Yabancı dil, bilgisayar ve programları kullanabilme yetkinliği ile temel becerileri edinmek. 3
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 3
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 4
P7 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. 3
P8 Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak. 3
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 4
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö2 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. P.1.5 1
Ö3 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 1
Ö4 Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. P.2.5 1
Ö5 Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. P.2.6 1
Ö6 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. P.3.4 1
Ö7 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. P.3.6 1
Ö8 Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. P.4.4 1
Ö9 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. P.5.4 1
Ö10 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. P.6.3 1
Ö11 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö12 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. P.6.5 1
Ö13 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. P.6.6 1
Ö14 Öncü sosyologların eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme. P.7.4 1
Ö15 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini değerlendirme. P.7.5 1
Ö16 Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. P.8.4 1
Ö17 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. P.9.1 1
Ö18 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama P.9.2 1
Ö19 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. P.9.3 1
Ö20 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. P.9.4 1
Ö21 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.10.1 1
Ö22 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
Ö23 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.10.3 1
Ö24 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 1
Ö25 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yunan Felsefesinin Genel Özellikleri.
2 Presokratik düşüncenin ana unsurları
3 Thales, Aneksimandros, Thales
4 Aneksimenes, Herakleitos
5 Parmenides, Empedokles
6 Sokrates,
7 Ara sınav
8 Platon
9 Aristoteles
10 Hellenizm ve Roma Felsefesi,
11 Septikler (Şüpheciler),
12 Epikürcülük ve Stoacılık,
13 Yeni Platonculuk ve Plotinos,
14 Philon ve Plotinus,
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1. Erdem, Hüsamettin. İlkçağ Felsefesi Tarihi, Konya: HÜ-ER Yayınları, 2019
2. Gökberk, Macit, Felsefe Tarihi, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 1967.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 6 (%)
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 54 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 3 6 18
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 1 1 1
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 3 - - - - - - - - -
Ö2 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. 5 - - - - - - - - -
Ö3 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. 5 - - - - - - - - -
Ö4 Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. - 3 - - - - - - - -
Ö5 Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. - 3 - - - - - - - -
Ö6 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. - 4 3 - - - - - - -
Ö7 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. - - 4 - - - - - - -
Ö8 Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. - - - 2 - - - - - -
Ö9 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. - - - - 3 - - - - -
Ö10 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. - - - - - 4 - - - -
Ö11 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - - - 4 - - - -
Ö12 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. - - - - - 4 - - - -
Ö13 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. - - - - - 5 - - - -
Ö14 Öncü sosyologların eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme. - - - - - - 3 - - -
Ö15 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini değerlendirme. - - - - - - 3 - - -
Ö16 Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. - - - - - - - 3 - -
Ö17 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. - - - - - - - - 4 -
Ö18 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama - - - - - - - - 3 -
Ö19 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. - - - - - - - - 4 -
Ö20 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. - - - - - - - - 5 -
Ö21 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - - - - - 3
Ö22 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - - - - 4
Ö23 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. - - - - - - - - - 3
Ö24 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - - - - 4
Ö25 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - - - - - 5