İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03220004 Aile Sosyolojisi 1 Bahar 2 3+0+0 3 7
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım ve Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice BUDAK C-130 [email protected] 7538 Perşembe
13:30 /16:30
Dersin İçeriği
Ders aile sosyolojisi üzerine geliştirilen çeşitli yaklaşım ve görüşleri, aile ve aile tiplerinin oluşması, sanayileşmeyle birlikte ailede meydana gelen değişmeler, aile içi ilişkiler, toplumsal cinsiyet ve farklı toplumlarda çocuğun değeri vb. konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Batı ve Türkiye literatüründe aile kurumunu, toplumsal temellerini, günümüzde ailenin yapısını ana hatları ile incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 3
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 4
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 3
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 3
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 4
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. P.1.1 1
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 1
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 1
Ö5 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. P.5.1 1
Ö6 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. P.5.2 1
Ö7 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö8 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. P.6.5 1
Ö9 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. P.6.6 1
Ö10 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama P.9.2 1
Ö11 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. P.9.5 1
Ö12 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
Ö13 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.10.4 1
Ö14 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5
Ö15 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Aile Kurumu ve Ailenin Tanımı
2 Aile Araştırmalarında Başlıca Yaklaşımlar (Kurumsal, Yapısal İşlevselci, Sembolik Etkileşimcilik)
3 Aile Araştırmalarında Kullanılan Başlıca Yaklaşımlar (Sistem, Mübadele, Güç, Feminist Kuram)
4 Ailenin Kökeni Üzerine Yapılan Çalışmalar
5 Aile Türleri
6 Ailenin Yapısı ve Yapı Ögeleri
7 Ara sınav
8 Aile ve Çocuk
9 Aile ve Akrabalık
10 Ailenin Diğer Kurumlarla İlişkisi
11 Aile ve Serbest Zaman Kavramı
12 Evlilik ve Boşanma
13 Değişen Aile Yapılarının Çocuk Üzerindeki Etkileri
14 Queer Teori ve Cinsiyet Tarafsız Ebeveynlik
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Mustafa Aydın (Editör), (2013). Sistematik Aile Sosyolojisi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kadir Canatan ve Ergün Yıldırım (2016). Aile Sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap
Nuran Hotaçsu (2003). Çocuklukta İlişkiler Ana Baba, Kardeş ve Arkadaşlar. Ankara: İmge Kitapevi Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 7 98
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 10 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 1 12 12
Toplam İş Yükü: 210
Toplam Yük / 30 7
Dersin AKTS Kredisi: 7
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5 P6 P9 P10
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. 3 - - - - -
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 3 - - - - -
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. 3 - - - - -
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. - 4 - - - -
Ö5 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. - - 3 - - -
Ö6 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. - - 3 - - -
Ö7 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - 3 - -
Ö8 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. - - - 3 - -
Ö9 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. - - - 3 - -
Ö10 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama - - - - 4 -
Ö11 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. - - - - 4 -
Ö12 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - 4
Ö13 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - 3
Ö14 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - 4
Ö15 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - 4