İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03220003 Sistematik Felsefe Problemleri 1 Bahar 2 3+0+0 3 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, soru-cevap, tartışma ve değerlendirme.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM - [email protected]
Dersin İçeriği
Felsefenin nasıl geliştiği, çeşitli felsefe öğretilerinin nasıl ortaya çıktığı, bu öğretimlerin ayrımlarına kadar bir dizi felsefi soru ve sorunu varlık, bilgi ve değer açısından değerlendirmek.
Dersin Amacı
Analitik ve çözümleyici bir düşünceye sahip olmak, sunulan bilgi, deneyim, algı ve sezgi sonuçlarından oluşan düşünceyi analiz etmek ve açıklığa kavuşturmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 4
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. 3
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 3
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 4
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 4
P7 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. 3
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 3
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. P.1.2 1
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö3 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. P.1.5 1
Ö4 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 1
Ö5 Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. P.2.2 1
Ö6 Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. P.2.3 1
Ö7 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. P.3.3 1
Ö8 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. P.3.4 1
Ö9 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. P.3.5 1
Ö10 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. P.5.4 1
Ö11 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö12 Öncü sosyologların eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme. P.7.4 1
Ö13 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. P.9.1 1
Ö14 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama P.9.2 1
Ö15 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. P.9.3 1
Ö16 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. P.9.4 1
Ö17 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. P.9.5 1
Ö18 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.10.1 1
Ö19 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
Ö20 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.10.3 1
Ö21 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 1
Ö22 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sistematik Felsefenin ne olduğu, yararlanılacak kaynaklar, Genel olarak felsefe içindeki yeri ve belli başlı problemlerinin ne olduğu,
2 Varlık Felsefesi (Metafizik - Ontoloji),
3 Varlık Felsefesi (Metafizik-Ontoloji),
4 Ahlak Felsefesi (Etik),
5 Sanat Felsefesi (Estetik),
6 Sanat Felsefesi 'Estetik),
7 Ara Sınav
8 Siyaset Felsefesi
9 Siyaset Felsefesi
10 Din Felsefesi
11 Din Felsefesi
12 Eğitim Felsefesi
13 Eğitim Felsefesi
14 Dil Felsefesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Erdem, Hüsameddin. Felsefeye Giriş: Bazı Felsefe Meseleleri, Konya: HÜ-ER Yayınları, 2021
2. BOLAY, Süleyman Hayri. Felsefeye Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları, 2019
3. MENGÜŞOĞLU, Takiyettin, Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1983
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 6 (%)
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 54 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 3 12 36
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 2 5 10
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5 P6 P7 P9 P10
Ö1 Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. 4 - - - - - - -
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 4 - - - - - - -
Ö3 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. 3 - - - - - - -
Ö4 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. 3 - - - - - - -
Ö5 Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. - 2 - - - - - -
Ö6 Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. - 3 - - - - - -
Ö7 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. - - 3 - - - - -
Ö8 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. - - 4 - - - - -
Ö9 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. - - 3 - - - - -
Ö10 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. - - - 4 - - - -
Ö11 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - - 4 - - -
Ö12 Öncü sosyologların eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme. - - - - - 3 - -
Ö13 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. - - - - - - 2 -
Ö14 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama - - - - - - 2 -
Ö15 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. - - - - - - 3 -
Ö16 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. - - - - - - 4 -
Ö17 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. - - - - - - 3 -
Ö18 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - - - 3
Ö19 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - - 4
Ö20 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. - - - - - - - 3
Ö21 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - - 3
Ö22 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - - - 5