Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03220002 | Kurumlar Sosyolojisi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 3 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU | C-C129 | [email protected] | 7954 | Pazartesi 13.30 |
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı öğrencilerin, kurumları toplumların kuruluş ve işleyişlerindeki yerinin ve işlevlerinin kavranmasını, çeşitli tarihsel dönemleri göz önünde bulundurarak her kurumun dönüşüm, değişim ve evriminin saptanabilmesini; kurumlar arasındaki bütünlüğün tasarlanmasını sağlamaktır.
Dersin Amacı
Sosyoloji'nin temel kavram, olgu ve olayları hakkında bilgi sahibi olmak. Sosyolojik yaklaşımların sosyal kurumları ele alış biçimlerindeki farlılıkların farkına varmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 2 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 3 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 3 |
P4 | Yabancı dil, bilgisayar ve programları kullanabilme yetkinliği ile temel becerileri edinmek. | 4 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 3 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
P7 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. | 5 |
P8 | Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak. | 4 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 4 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | |
Ö3 | Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. | P.2.3 | 1 |
Ö4 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
Ö5 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | P.3.2 | 1 |
Ö6 | Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. | P.4.4 | 1 |
Ö7 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. | P.5.3 | 1 |
Ö8 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | P.6.4 | 1 |
Ö9 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini değerlendirme. | P.7.5 | 1 |
Ö10 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerde etkili bir şekilde çalışabilme becerisi. | P.8.3 | 1 |
Ö11 | Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. | P.9.4 | 1 |
Ö12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.10.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kurum nedir? |
2 | Kurumların temelleri, yapısı ve sınıflandırılması |
3 | Kültür ve kurum |
4 | Kurumsal kültür teorileri |
5 | Kurumsal değişme nedir? |
6 | Aile kurumu |
7 | Eğitim kurumu |
8 | Ekonomi kurumu |
9 | Ara Sınav |
10 | Din Kurumu |
11 | Siyaset kurumu |
12 | Boş zaman değerlendirme kurumu |
13 | Hukuk kurumu |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Mustafa Aydın, Kurumlar Sosyolojisi, Vadi Yayınları, 2013. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - |
Ö4 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - |
Ö5 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö6 | Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö7 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
Ö8 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö9 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini değerlendirme. | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - |
Ö10 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerde etkili bir şekilde çalışabilme becerisi. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö11 | Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |