İslam İktisadı ve Finans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99700017 | Sayısal Yöntemler | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Selahattin BEKTAŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Selahattin BEKTAŞ | C-Z10 | [email protected] | 7339 |
Dersin İçeriği
Bu ders, mühendislik ve ekonomi gibi alanlarda karşılaşılan problemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemlerin temel prensiplerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında, sayısal analiz, lineer cebir, diferansiyel denklemlerin sayısal çözümü, optimizasyon teknikleri ve matris yöntemleri gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, Python ve MATLAB gibi programlama dillerinde sayısal yöntemlerin uygulanması, veri modelleme ve çözümleme teknikleri üzerinde durulacaktır. Öğrencilere, sayısal yöntemlerin pratik uygulamaları hakkında beceriler kazandırılarak, çeşitli mühendislik ve bilimsel problemleri çözebilmeleri sağlanacaktır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin iş dünyasında karşılaşacakları üretim, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, planlama, stok yönetimi gibi farklı fonksiyonlara ait problemleri ileri düzeyde matematiksel ve istatistiki teknikleri
kullanarak modelleyebilmeleri, çözebilmeleri, ve çözümü yorumlayarak işletmelerin alacakları kararlara yardımcı olabilmeleridir. Bu amaçla bilgisayarlardan faydalanmak ve özellikle tablolama programları ile
problemlerin modellenmesi ve çözümünün bulunması esas olacaktır.
kullanarak modelleyebilmeleri, çözebilmeleri, ve çözümü yorumlayarak işletmelerin alacakları kararlara yardımcı olabilmeleridir. Bu amaçla bilgisayarlardan faydalanmak ve özellikle tablolama programları ile
problemlerin modellenmesi ve çözümünün bulunması esas olacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İslam İktisadı ve Finans alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 4 |
P2 | İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 5 |
P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 3 |
P5 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 2 |
P6 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 2 |
P7 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İslam iktisadı ve finansı konularında bağımsız araştırmalar yürütür. | P.3.3 | 1 |
Ö2 | Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. | P.3.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş & Modelleme |
2 | Doğrusal Programlama ve Modelleme Mantığı |
3 | Ağ modeller |
4 | Hedef Programlama |
5 | Tamsayılı Programlama |
6 | Doğrusal Olmayan Programlama |
7 | Dinamik Programlama |
8 | Farklı İşletme Problemleri ile Uygulama |
9 | Deterministik Stok Modelleri |
10 | Olasılık |
11 | Tahmin Modeller |
12 | Oyun Teorisi |
13 | Simülasyon |
14 | Markov Zincirleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 |
---|---|---|
Ö1 | İslam iktisadı ve finansı konularında bağımsız araştırmalar yürütür. | 4 |
Ö2 | Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 5 |