İslam İktisadı ve Finans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99700011 | İstatistik I | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTCİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTCİ | C-105 | [email protected] | 7429 |
Dersin İçeriği
İstatistik dersi, iş dünyasında etkili veri analizi ve karar verme için gerekli olan kapsamlı bir dizi konuyu kapsamaktadır. Temel çalışma alanları arasında tanımlayıcı istatistikler, olasılık teorisi ve çeşitli olasılık dağılımları yer almaktadır. Öğrenciler hipotez testi, güven aralıkları ve regresyon analizi dahil olmak üzere çıkarımsal istatistikler hakkında bilgi edineceklerdir. Ders ayrıca veri analizi ve görselleştirme için istatistiksel yazılım kullanımını da ele almaktadır. Vaka çalışmaları ve pratik alıştırmalar yoluyla pazar araştırması, kalite kontrol ve finansal analiz gibi gerçek dünya uygulamalarına vurgu yapılacaktır. Dersin sonunda öğrenciler, iş verilerini analiz etmek ve eyleme geçirilebilir içgörüler elde etmek için istatistiksel teknikleri uygulama konusunda yetkin olacaklardır.
Dersin Amacı
İstatistik dersinin amacı, öğrencileri verileri analiz etmek ve bilinçli iş kararları almak için gerekli temel istatistiksel beceri ve bilgilerle donatmaktır. Bu ders, öğrencilerin nicel bilgileri toplama, yorumlama ve sunma yeteneklerini geliştirmeyi, istatistiksel yöntemler ve bunların iş bağlamındaki uygulamaları konusunda sağlam bir temel sağlamayı amaçlamaktadır. Teorik kavramları pratik uygulamalarla bütünleştirerek, öğrenciler iş problemlerini çözmek, operasyonları optimize etmek ve stratejik planlamayı desteklemek için istatistiksel araçları yöntemleri kullanmaya hazır olacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 2 |
P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 5 |
P5 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 4 |
P6 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 3 |
P7 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İslam finans ve iktisadı verilerini kullanarak sayısal analizler yapar. | P.3.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 |
---|---|---|
Ö1 | İslam finans ve iktisadı verilerini kullanarak sayısal analizler yapar. | 5 |