İslam İktisadı ve Finans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99700008 | İşletme Matematiği II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Nihat AKGÜNEŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşletme Matematiği II dersi, doğrusal programlama, optimizasyon teknikleri, matris cebiri, türev ve integral uygulamaları, fark denklemleri ve finansal matematik gibi konuları kapsamaktadır. Öğrencilere, bu matematiksel araçların işletme sorunlarına nasıl uygulanacağı konusunda uygulamalı örneklerle rehberlik edilecektir. Ayrıca, öğrencilere işletme kararlarının matematiksel temelleri konusunda bilgi verilecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere işletme yönetiminde karşılaşılan matematiksel problemlerin çözümünde ileri düzey matematiksel araçları ve yöntemleri öğretmektir. Öğrenciler, optimizasyon, doğrusal programlama, diferansiyel denklemler, integral hesaplamalar ve finansal matematik gibi konularda beceri kazanacaklardır. Amaç, öğrencilerin işletme kararları alırken analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 1 |
P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 3 |
P5 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 4 |
P6 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 3 |
P7 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. | P.3.5 | 1 |
Ö2 | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak günceller. | P.5.5 | 1 |
Ö3 | Akademik ve profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurar. | P.7.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Eğri Çizimler |
2 | Çok değişkenli fonksiyonlar ve kısmi türev |
3 | Çok değişkenli fonksiyonlarda türev uygulamaları ve Zincir Kuralı |
4 | Çok değişkenli fonksiyonların iktisadi uygulamaları |
5 | Belirsiz integraller ve integral alma kuralları |
6 | Belirli integraller ve alan hesaplamaları |
7 | İntegrallerin iktisat ve işletme alanına yönelik uygulamaları |
8 | Seriler ve Serilerin İktisadi Uygulamaları |
9 | Matrisler ve vektörler, basit matris işlemleri |
10 | Matrislerin iktisat ve işletme alanına yönelik uygulamaları |
11 | Determinant ve determinant hesaplaması |
12 | Doğrusal denklem sistemleri ve Cramer kuralı |
13 | İşletme problemlerinin doğrusal denklem sistemleri ile gösterimi ve çözümü |
14 | Doğrusal Programlama |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P5 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 4 | 3 | 3 |
Ö2 | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak günceller. | 4 | 5 | 2 |
Ö3 | Akademik ve profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurar. | 4 | 5 | 5 |