İslam İktisadı ve Finans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99700005 | Muhasebe I | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Aynur AKPINAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Aynur AKPINAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu ders uluslararası standartlara uygunluğu sağlayarak Türk muhasebe sistemindeki tekdüzen hesap planının kullanılması ve temel mali tabloların (Bilanço ve Gelir Tablosu) hazırlanmasını kapsamaktadır
Dersin Amacı
Dersin amacı finansal muhasebe sistemlerinin temel kavramları, standartları ve uygulamalarını uluslararası standartlara uygun olarak başlangıç düzeyinde öğretmek ve ilk aşamada temel mali tablolar ile Türk muhasebecilik sisteminde bu tabloların hazırlanmasında kullanılan muhasebe hesap ve kayıt sisteminin verilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İslam İktisadı ve Finans alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 1 |
P2 | İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 3 |
P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 3 |
P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 3 |
P5 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 2 |
P6 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 1 |
P7 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Ekonomi, finans, hukuk gibi farklı disiplinlerden uzmanlarla ortak çalışmalar yürütür. | P.4.2 | 1 |
Ö2 | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak günceller. | P.5.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin içeriğinin ve işleniş şeklinin anlatılması, Muhasebenin tanımı, muhasebeleştirilme ilkeleri, önemi, kapsamı, türleri. |
2 | Mali Tablolar; mali işlemlerin bilançoya ve gelir tablosuna etkileri. |
3 | Hesap kavramı, hesapların işleyiş kuralları, hesapların bölümlenmesi |
4 | Muhasebe sistemi, kayıt yöntemleri, işe başlama bilançosunun hazırlanması, günlük deftere kayıt, muhasebe fişleri, büyük deftere kayıt, büyük defter tali hesap ilişkisi, aylık mizanların düzenlenmesi, kayıt hatalarının düzeltilmesi. Muhasebe sürecine ait sayısal örnek |
5 | Dönen Varlıklar; Hazır değerler grubu kasa hesabına giriş ve çıkış işlemleri varlık hesaplarının işleme göre kaydedilmesinin açıklanması |
6 | Banka hesabı, Alınan Çekler hesabı, Verilen çekler hesabı, Diğer Hazır Değerler hesabı |
7 | Menkul kıymetler grubu hisse senedi |
8 | Mali duran varlık hesapları |
9 | Mali duran varlık hesapları |
10 | Özel kesim ve devlet tahvil bonosu |
11 | Ticari alacaklar grubu; alıcılar ve alacak senetleri, verilen depozito ve teminatlar, diğer alacaklar |
12 | Ticari alacağın şüpheli hale gelmesi, Şüpheli Alacaklar ve karşılık ayırma |
13 | Diğer alacaklar hesabı |
14 | Şüpheli diğer alacaklar ve karşılık ayırma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Genel Muhasebe: İlkeler ve Uygulamalar,Prof. Dr. Yüksel Koç Yalkın. Nobel Yayın. 2019 |
Genel Muhasebe Problemleri. Prof. Dr. Ercan Bayazıtlı. Siyasal Kitabevi. 2019 | |
Genel Muhasebe. Prof. Dr. Orhan Sevilengül. Gazi Kitabevi. 2020 | |
Genel Muhasebe. Prof. Dr. Yurdakul Çaldağ, Prof. Dr. Yıldız Ayanoğlu. Gazi Kitabevi. 2020 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 |
---|---|---|---|
Ö1 | Ekonomi, finans, hukuk gibi farklı disiplinlerden uzmanlarla ortak çalışmalar yürütür. | 2 | 4 |
Ö2 | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak günceller. | 5 | 2 |