İslam İktisadı ve Finans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99700001 | İşletme Bilimine Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşletme ve işletme yönetimi hakkında temel bilgiler, temel işletme fonksiyonlar, üretim, pazarlama ve finans faaliyetlerinin işletmelerdeki konumu
Dersin Amacı
İşletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme iç ve dış çevrelerine geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlanmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İslam İktisadı ve Finans alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 3 |
P2 | İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 4 |
P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 5 |
P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 3 |
P5 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 3 |
P6 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 4 |
P7 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İslam iktisadının temel ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Toplanan verileri değerlendirir ve uygun yöntemlerle sınıflandırır. | P.2.3 | 1 |
Ö3 | Kendi başına araştırma ve projeler geliştirir. | P.4.4 | 1 |
Ö4 | Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini sürekli olarak geliştirir. | P.7.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İşletme Bilimi ilgili Temel Kavramlar (Girişim, Girişimci, Diğer disiplinlerle ilişkiler) |
2 | İşletmenin Amaçları ve Başarı Ölçütleri (verimlilik, karlılık, süreklilik) |
3 | İşletmelerin Sınıflandırılması |
4 | İşletme ve Çevresi (Açık bir sistem olarak İşletme) |
5 | İşletmelerde Kuruluş Çalışmaları |
6 | İşletmelerde Kapasite Kullanımı ve Büyüme |
7 | Outsourcing |
8 | Maliyet, Gelir, Gider, Kar |
9 | Başabaş Analizi |
10 | Yönetim tanımı, anlamı ve yönetim fonksiyonları, |
11 | Planlama fonksiyonu. Örgütleme fonksiyonu, Temel yönetim unvanları ve görevleri, |
12 | Yöneltme, Koordinasyon ve denetim fonksiyonları |
13 | Ar- Ge ve Yenilik Yönetimi |
14 | Sermaye piyasası, borsalar, Temel ekonomik göstergeler, Finansman Kaynakları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İşletme; Kadri Mirze, Literatür Yayınları, 2014 |
İşletme Yönetimine Giriş; Ömer Dinçer, Yahya fidan, Alfa Basım Yayın, 2010 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P7 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İslam iktisadının temel ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar. | 2 | 5 | 4 | 4 |
Ö2 | Toplanan verileri değerlendirir ve uygun yöntemlerle sınıflandırır. | 3 | 2 | 4 | 2 |
Ö3 | Kendi başına araştırma ve projeler geliştirir. | 3 | 4 | 2 | 3 |
Ö4 | Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 1 | 3 | 4 | 2 |