İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
4781105 Phyton ve R Uygulamaları 3 Bahar 6 3+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Selahattin BEKTAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Selahattin BEKTAŞ C-Z10 [email protected] 7339
Dersin İçeriği
Bu ders, Python ve R programlama dillerinin veri analizi, istatistiksel modelleme, veri görselleştirme ve makine öğrenmesi uygulamalarıyla gerçek dünya projelerinde nasıl kullanılacağını kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Python ve R programlama dillerinin veri analizi ve istatistiksel modelleme alanlarında nasıl kullanılacağını öğretmektir. Öğrenciler, veri işleme, görselleştirme, istatistiksel analiz ve makine öğrenimi algoritmalarının Python ve R ile nasıl uygulanacağını öğrenerek bu dillerin güçlü yönlerini kavrayacaklardır. Ayrıca, her iki dilde de projeler geliştirme becerisi kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 İslam İktisadı ve Finans alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme 4
P2 İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme 3
P3 İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme 4
P4 Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme 3
P5 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme 3
P6 Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme 3
P7 Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. P.3.5 1
Ö2 Araştırma sonuçlarını bilimsel makale, rapor ve sunumlar şeklinde paylaşır. P.3.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve Programlama Temelleri: Python ve R'ye Giriş
2 Veri Türleri ve Değişkenler
3 Kontrol Yapıları ve Döngüler
4 Fonksiyonlar ve Modüller
5 Veri Okuma ve Yazma: Dosya İşlemleri
6 Veri Analizi ve Görselleştirme
7 İstatistiksel Analiz ve Veri Manipülasyonu
8 Veri Bilimi Projelerine Giriş
9 Makine Öğrenmesi Temelleri
10 Regresyon ve Sınıflandırma Modelleri
11 Zaman Serisi Analizi
12 Büyük Veri ve Bulut Bilişim
13 Proje Yönetimi ve Uygulamaları
14 Proje Yönetimi ve Uygulamaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Python Ve R Uygulamaları İle Stokastik Süreçler Teori – Uygulama
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3
Ö1 Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. 5
Ö2 Araştırma sonuçlarını bilimsel makale, rapor ve sunumlar şeklinde paylaşır. 4