İslam İktisadı ve Finans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 4771104 | Keynesyen Makro Ekonomi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Keynesyen makroekonomi teorisinin temelleri, efektif talep ve toplam talep, istihdam teorisi, fiyat ve ücret katılıkları, Keynesyen çapraz modeli, para ve maliye politikaları, IS-LM modeli, Phillips Eğrisi, modern Keynesyen yaklaşımlar ve Keynesyen ekonomi politikalarının günümüz ekonomik krizlerindeki rolü.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Keynesyen ekonomi teorisinin temel prensiplerini anlamak, klasik ve neoklasik ekonomik düşünce ile karşılaştırarak analiz etmek ve günümüz makroekonomik politikaları üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. Öğrencilere, Keynesyen modelin bileşenleri, istihdam, enflasyon, para ve maliye politikaları gibi konular hakkında kapsamlı bir bakış açısı kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | İslam İktisadı ve Finans alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 5 |
| P2 | İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 3 |
| P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
| P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 4 |
| P5 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 4 |
| P6 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 4 |
| P7 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İslam iktisadının temel ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | İslam finans ve iktisat ilkelerini, güncel ekonomik sorunları çözmek için uygular. | P.1.3 | 1 |
| Ö3 | İslam iktisadı ve finansı ile ilgili akademik makalelere, kitaplara ve diğer bilgi kaynaklarına erişir. | P.3.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Keynesyen Ekonominin Temelleri |
| 2 | Milli Gelir ve Üretim: Keynesyen Model |
| 3 | Tüketim ve Tasarruf Davranışları |
| 4 | Yatırım Fonksiyonları ve Belirleyicileri |
| 5 | Para ve Finansal Piyasalar: Keynesyen Perspektif |
| 6 | Toplam Talep ve Arz Analizi |
| 7 | İstihdam ve İşsizlik: Keynesyen Yaklaşım |
| 8 | Enflasyon ve Fiyatlar Genel Seviyesi |
| 9 | Maliye Politikası: Keynesyen Bakış Açısı |
| 10 | Para Politikası ve Merkez Bankacılığı |
| 11 | Açık Ekonomi ve Uluslararası Ticaret |
| 12 | Ekonomik Büyüme ve Kalkınma |
| 13 | Keynesyen İktisat ve Güncel Ekonomik Sorunlar |
| 14 | Keynesyen İktisat ve Güncel Ekonomik Sorunlar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | İslam iktisadının temel ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar. | 5 | - |
| Ö2 | İslam finans ve iktisat ilkelerini, güncel ekonomik sorunları çözmek için uygular. | 3 | - |
| Ö3 | İslam iktisadı ve finansı ile ilgili akademik makalelere, kitaplara ve diğer bilgi kaynaklarına erişir. | - | 4 |
