İslam İktisadı ve Finans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 4751105 | Mali Tablolar Analizi | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Ders anlatımı (teorik) Vaka analizi ve örnek uygulamalar Grup çalışmaları ve sunumlar Problem çözme ve tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Melahat KARADAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Melahat KARADAĞ | C-Z08 | [email protected] | 7234 |
Dersin İçeriği
Mali tabloların yapısı ve temel ilkeler
Dikey ve yatay analiz yöntemleri
Oran analizi (likidite, faaliyet, kârlılık, kaldıraç)
Nakit akış tablosu analizi
Karlılık ve performans göstergeleri
Sektörel karşılaştırma ve uygulama örnekleri
İleri düzey analiz yöntemleri
Dikey ve yatay analiz yöntemleri
Oran analizi (likidite, faaliyet, kârlılık, kaldıraç)
Nakit akış tablosu analizi
Karlılık ve performans göstergeleri
Sektörel karşılaştırma ve uygulama örnekleri
İleri düzey analiz yöntemleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, işletmelerin hazırladığı mali tabloların ulusal ve uluslararası muhasebe standartlarına uygun olarak analiz edilmesini öğretmektir. Öğrenciler mali tabloları yorumlama, finansal durum ve performansı ölçme, oran analizi, nakit akış analizi ve sektör karşılaştırması yapabilme becerisi kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | İslam İktisadı ve Finans alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 1 |
| P2 | İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 1 |
| P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
| P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 1 |
| P5 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 1 |
| P6 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 1 |
| P7 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. | P.3.5 | 1 |
| Ö2 | İslami finansal kuruluşların Bilanço (Finansal Durum Tablosu) ve Gelir Tablosundaki (Kar Zarar Tablosu) hesap bilgilerini analiz edebilir. | P.3.9 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve Mali Tabloların Tanıtımı |
| 2 | Mali Tabloların Düzenlenme İlkeleri: TMS/IFRS çerçevesi |
| 3 | Mali Tablolar |
| 4 | Oran Analizi: Bilânço ve Gelir Tablosu üzerinden |
| 5 | Oran Analizi: Bilânço ve Gelir Tablosu Üzerinden |
| 6 | Dikey (Yüzde) Analiz: Bilânço ve Gelir Tablosu üzerinden |
| 7 | Yatay (Trend) Analiz: Çok dönemli tablo karşılaştırmaları |
| 8 | Vize |
| 9 | Nakit Akış TAblosu |
| 10 | Nakit Akış Tablosu Analizi |
| 11 | Özkaynak Değişim Tablosu |
| 12 | Kar Dağıtım Tablosu |
| 13 | Fon Akım Tablosu ve Satışların Maliyeti Tablosu |
| 14 | Maliyet-Hacim- Kar Analizi |
| 15 | Kredi Analizi ve Firma Değerinin Tesbiti |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bekir Elmas, Finansal Tablolar Analizi, Nobel Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 26 | 26 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 149 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 5 |
| Ö2 | İslami finansal kuruluşların Bilanço (Finansal Durum Tablosu) ve Gelir Tablosundaki (Kar Zarar Tablosu) hesap bilgilerini analiz edebilir. | 5 |
