İslam İktisadı ve Finans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İslam İktisadı ve Finans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4750004 | Mesleki İngilizce III | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Kamola BAYRAM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Kamola BAYRAM | Z-07 | [email protected] |
Dersin İçeriği
Dersin içeriği temel gramer konuları, mesleki sözcükler, iş görüşmeleri, iş dünyasındaki yaşanabilecek dil problemleri ve bu problemlerin çözümlerinden oluşur.
Dersin Amacı
Öğrencilerin İngilizcenin temel konularını unutmamaları sağlanırken, diğer yandan İşletme ve Uluslararası Ticaret alanlarında kullanılan, hem yükseköğrenim süresince hem de mezuniyet sonrası iş hayatında kullanılabilecek mesleki dilin edindirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İslam İktisadı ve Finans alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 4 |
P2 | İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 3 |
P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 4 |
P5 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 2 |
P6 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 3 |
P7 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | En az bir yabancı dilde iletişim kurar. | P.7.3 | 1 |
Ö2 | Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini sürekli olarak geliştirir. | P.7.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | ‘Simple Past Tense', ‘Present Continuous Tense've ‘Future Tense'yapılarının tekrarları yapılarak önceki öğrenme döneminden gelen bilgiler tazelenir. -ed ve -ing ile biten ‘adjectives'arasındaki farklar aktarılır. Selamlama, tanışma gibi durumlar için günlük kullanım önemi yüksek anahtar kelime ve kalıplar verilerek öğrencilerin kısa diyaloglar oluşturması istenir. |
2 | ‘Simple Past Tense', ‘Present Continuous Tense've ‘Future Tense'yapılarının tekrarları yapılarak önceki öğrenme döneminden gelen bilgiler tazelenir. -ed ve -ing ile biten ‘adjectives'arasındaki farklar aktarılır. Selamlama, tanışma gibi durumlar için günlük kullanım önemi yüksek anahtar kelime ve kalıplar verilerek öğrencilerin kısa diyaloglar oluşturması istenir. |
3 | ‘Simple Present Tense've ‘Present Continuous Tense', ayrıca ‘have', ‘have got'yapıları arasındaki farklılıklar anlatılır. Yeni ‘verb+phrase collocations'öğretilir. Yeni bir sohbet başlatma ve bir sohbeti devam ettirme yapıları kullanılarak ikili veya çoklu gruplar halinde öğrencilerin diyalog oluşturması ve bu diyalogları eşi veya grubuyla uygulaması beklenir. Dinleme parçası aracılığıyla bir parça içerisindeki ana fikir ve anahtar kelimeleri yakalama ve sorulara cevap verme alıştırmaları yapılır. Anahtar kelime ve yapıları kullanarak ideal bir günün tasviri yapılır ve öğrencilerden benzer şekilde kendi ideal günlerinin tasvirini yapması beklenir. |
4 | ‘Simple Present Tense've ‘Present Continuous Tense', ayrıca ‘have', ‘have got'yapıları arasındaki farklılıklar anlatılır. Yeni ‘verb+phrase collocations'öğretilir. Yeni bir sohbet başlatma ve bir sohbeti devam ettirme yapıları kullanılarak ikili veya çoklu gruplar halinde öğrencilerin diyalog oluşturması ve bu diyalogları eşi veya grubuyla uygulaması beklenir. Dinleme parçası aracılığıyla bir parça içerisindeki ana fikir ve anahtar kelimeleri yakalama ve sorulara cevap verme alıştırmaları yapılır. Anahtar kelime ve yapıları kullanarak ideal bir günün tasviri yapılır ve öğrencilerden benzer şekilde kendi ideal günlerinin tasvirini yapması beklenir. |
5 | ‘Simple Present Tense've ‘Present Continuous Tense', ayrıca ‘have', ‘have got'yapıları arasındaki farklılıklar anlatılır. Yeni ‘verb+phrase collocations'öğretilir. Yeni bir sohbet başlatma ve bir sohbeti devam ettirme yapıları kullanılarak ikili veya çoklu gruplar halinde öğrencilerin diyalog oluşturması ve bu diyalogları eşi veya grubuyla uygulaması beklenir. Dinleme parçası aracılığıyla bir parça içerisindeki ana fikir ve anahtar kelimeleri yakalama ve sorulara cevap verme alıştırmaları yapılır. Anahtar kelime ve yapıları kullanarak ideal bir günün tasviri yapılır ve öğrencilerden benzer şekilde kendi ideal günlerinin tasvirini yapması beklenir. |
6 | ‘Simple Past Tense've ‘Past Continuous Tense'detaylandırılarak aralarındaki farkı anlama ve farklı koşullarda doğru zamanı kullanabilme amaçlı alıştırmalar yapılır. ‘Verb+adverb collocations'konusu anlatılarak alıştırmalar yapılır. Tarihler ve belli zaman dilimleri için uygun ‘Prepositions'konusu anlatılır. Haberler hakkında okuma yaparak daha detaylı bilgi sahibi olmak amacıyla sorular sorulması ve bir haberi başkasına aktarabilme konusunda konuşma çalışmaları ve alıştırmaları yapılır |
7 | ‘Simple Past Tense've ‘Past Continuous Tense'detaylandırılarak aralarındaki farkı anlama ve farklı koşullarda doğru zamanı kullanabilme amaçlı alıştırmalar yapılır. ‘Verb+adverb collocations'konusu anlatılarak alıştırmalar yapılır. Tarihler ve belli zaman dilimleri için uygun ‘Prepositions'konusu anlatılır. Haberler hakkında okuma yaparak daha detaylı bilgi sahibi olmak amacıyla sorular sorulması ve bir haberi başkasına aktarabilme konusunda konuşma çalışmaları ve alıştırmaları yapılır. |
8 | ‘Simple Past Tense've ‘Past Continuous Tense'detaylandırılarak aralarındaki farkı anlama ve farklı koşullarda doğru zamanı kullanabilme amaçlı alıştırmalar yapılır. ‘Verb+adverb collocations'konusu anlatılarak alıştırmalar yapılır. Tarihler ve belli zaman dilimleri için uygun ‘Prepositions'konusu anlatılır. Haberler hakkında okuma yaparak daha detaylı bilgi sahibi olmak amacıyla sorular sorulması ve bir haberi başkasına aktarabilme konusunda konuşma çalışmaları ve alıştırmaları yapılır. |
9 | ‘much', ‘many', ‘some', ‘any'yapılarının tekrarı ve alıştırmaları yapılır. ‘Articles'konusu anlatılır ve öğrencilerin konuyu benimseyebilmeleri amacıyla farklı alıştırmalar kullanılır. ‘Can I…?, Could I…?, Would you mind…? I would like….'Kalıplarını kullanarak bir şey rica etme veya teklif etme yapıları öğretilir ve kendileri için oluşturulan durumlarda öğrencilerin kısa diyaloglar halinde kapıları kullanması sağlanır. ‘However, although, but, so, because'bağlaçları anlatılır ve bunlarla ilgili alıştırmalar yapılır. Boşluklar bırakılmış bir mail üzerinde bağlaçların doğru yerleştirilmesi ve anahtar kelimelerin doldurulması alıştırılması yapılır ve öğrencilerden bir arkadaşlarına yakın zamanda karşılaştığı olayları özetleyen bir mail yazması istenir. |
10 | ‘much', ‘many', ‘some', ‘any'yapılarının tekrarı ve alıştırmaları yapılır. ‘Articles'konusu anlatılır ve öğrencilerin konuyu benimseyebilmeleri amacıyla farklı alıştırmalar kullanılır. ‘Can I…?, Could I…?, Would you mind…? I would like….'Kalıplarını kullanarak bir şey rica etme veya teklif etme yapıları öğretilir ve kendileri için oluşturulan durumlarda öğrencilerin kısa diyaloglar halinde kapıları kullanması sağlanır. ‘However, although, but, so, because'bağlaçları anlatılır ve bunlarla ilgili alıştırmalar yapılır. Boşluklar bırakılmış bir mail üzerinde bağlaçların doğru yerleştirilmesi ve anahtar kelimelerin doldurulması alıştırılması yapılır ve öğrencilerden bir arkadaşlarına yakın zamanda karşılaştığı olayları özetleyen bir mail yazması istenir. |
11 | ‘much', ‘many', ‘some', ‘any'yapılarının tekrarı ve alıştırmaları yapılır. ‘Articles'konusu anlatılır ve öğrencilerin konuyu benimseyebilmeleri amacıyla farklı alıştırmalar kullanılır. ‘Can I…?, Could I…?, Would you mind…? I would like….'Kalıplarını kullanarak bir şey rica etme veya teklif etme yapıları öğretilir ve kendileri için oluşturulan durumlarda öğrencilerin kısa diyaloglar halinde kapıları kullanması sağlanır. ‘However, although, but, so, because'bağlaçları anlatılır ve bunlarla ilgili alıştırmalar yapılır. Boşluklar bırakılmış bir mail üzerinde bağlaçların doğru yerleştirilmesi ve anahtar kelimelerin doldurulması alıştırılması yapılır ve öğrencilerden bir arkadaşlarına yakın zamanda karşılaştığı olayları özetleyen bir mail yazması istenir. |
12 | Gelecek planları ve durumları hakkında konuşabilme ve bilgi sahibi olabilme amacıyla ‘Future Tenses'konusu anlatılır. Bir şahsın gelecekle ilgili umutları, beklentileri ve planlarıyla ilgili okuma yapılıp, parçayla ilgili sorular cevaplanır. Öğrencilerin gelecek umutları ve planlarını öncelikli olarak eşleştiği kişiye daha sonra oluşturulan grup içerisindeki diğer kişilere anlatabilmesini ve diğer kişiler hakkında bilgi sahibi olabilmesini sağlayacak konuşma ve dinleme aktiviteleri yapılır. |
13 | Gelecek planları ve durumları hakkında konuşabilme ve bilgi sahibi olabilme amacıyla ‘Future Tenses'konusu anlatılır. Bir şahsın gelecekle ilgili umutları, beklentileri ve planlarıyla ilgili okuma yapılıp, parçayla ilgili sorular cevaplanır. Öğrencilerin gelecek umutları ve planlarını öncelikli olarak eşleştiği kişiye daha sonra oluşturulan grup içerisindeki diğer kişilere anlatabilmesini ve diğer kişiler hakkında bilgi sahibi olabilmesini sağlayacak konuşma ve dinleme aktiviteleri yapılır. |
14 | Gelecek planları ve durumları hakkında konuşabilme ve bilgi sahibi olabilme amacıyla ‘Future Tenses'konusu anlatılır. Bir şahsın gelecekle ilgili umutları, beklentileri ve planlarıyla ilgili okuma yapılıp, parçayla ilgili sorular cevaplanır. Öğrencilerin gelecek umutları ve planlarını öncelikli olarak eşleştiği kişiye daha sonra oluşturulan grup içerisindeki diğer kişilere anlatabilmesini ve diğer kişiler hakkında bilgi sahibi olabilmesini sağlayacak konuşma ve dinleme aktiviteleri yapılır. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | New Headway Pre-Intermediate Student's Book- Oxford University Press |
New Headway Pre-Intermediate Workbook – Oxford University Press |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 |
---|---|---|
Ö1 | En az bir yabancı dilde iletişim kurar. | 4 |
Ö2 | Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 5 |