Enerji Yönetimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99700015 | İstatistik II | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTCİ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Enerji yönetimi alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
| P8 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ölçme ve ölçme yöntemlerine hakim olur | P.3.36 | 1 |
| Ö2 | Veri toplama yöntemlerini kullanmayı bilir | P.3.37 | 1 |
| Ö3 | Veri sunumu ve analizi yapabilir | P.3.38 | 1 |
| Ö4 | İstatistiki bulguları yorumlayabilir | P.3.39 | 1 |
| Ö5 | Hipotez kurup test edebilir | P.3.40 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Nokta tahminleyiciler ve özellikleri, güven düzeyi ve aralığı kavramları |
| 2 | Ana kütle varyansının bilindiği ve bilinmediği durumlar için normal dağılım ortalamasının güven aralığı tahmini |
| 3 | Örneklemlerin bağımlı olduğu iki ana kütle ortalama farkının güven aralığı tahmini |
| 4 | Ana kütle varyansının bilindiği ve bilinmediği durumlar için örneklemlerin bağımsız olduğu iki ana kütle ortalama farkının güven aralığı tahmini |
| 5 | Hipotez test kavramları, Ana kütle varyansının bilindiği durum için normal dağılım ortalamasının hipotez testi, P değer kavramı |
| 6 | Ana kütle varyansının bilinmediği durumlar için normal dağılım ortalamasının hipotez testi |
| 7 | Örneklemlerin bağımlı olduğu iki ana kütle ortalama farkının hipotez testi |
| 8 | Ana kütle varyansının bilindiği ve bilinmediği durumlar için örneklemlerin bağımsız olduğu iki ana kütle ortalama farkının hipotez testi. İki normal dağılımlı ana kütle için varyans eşitliği testi |
| 9 | Doğrusal modeller, En küçük kareler yöntemi, Doğrusal regresyon modeli, En küçük kareler katsayı tahminleyicileri |
| 10 | Doğrusal regresyon denkleminin açıklayıcı kuvvetleri, Varyans analizi, Kararlılık katsayısı |
| 11 | Ana kütle regresyon eğimi için hipotez testi ve güven aralığı, Ana kütle eğimi için F dağılımı yardımıyla hipotez testi, Tahmin ve güven aralıkları, Korelasyon analizi ve korelasyon hipotez testi |
| 12 | Çoklu regresyon modeli, en küçük kareler yöntemi ve örneklemin çoklu regresyon modeli. Çoklu regresyon denkleminin açıklayıcı kuvvetleri, Kararlılık katsayısı ve çoklu korelasyon katsayısı |
| 13 | Regresyon katsayıları için güven aralıkları ve hipotez testleri. Çoklu regresyon denkleminin tüm katsayıları için F dağılımı vasıtasıyla hipotez testi |
| 14 | Eşleştirilmiş ikililer için parametrik olmayan testler: İşaret testi, işaret testi için normal dağılım, Wilcoxon işaret kademe testi ve Wilcoxon işaret kademe testi için normal dağılım |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sosyal Bilimler için İstatistik, Nilgün Köklü, Şener Büyüköztürk, 2005 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 130 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,33 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | Ölçme ve ölçme yöntemlerine hakim olur | 4 |
| Ö2 | Veri toplama yöntemlerini kullanmayı bilir | 4 |
| Ö3 | Veri sunumu ve analizi yapabilir | 3 |
| Ö4 | İstatistiki bulguları yorumlayabilir | 4 |
| Ö5 | Hipotez kurup test edebilir | 3 |
