Enerji Yönetimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99700004 | İşletme Matematiği I | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet Ergülen |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTCİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTCİ | C-115 | [email protected] | 7429 | Çarşamba 14:00 |
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTCİ | C-105 | [email protected] | 7429 | Salı 14:00 |
Dersin İçeriği
Sayılar, küme kavramı, özdeşlikler ve denklemler, fonksiyonlar, fonksiyonların iktisadi uygulamaları, diziler, dizilerin iktisadi uygulamaları, limit ve süreklilik, türev, türevin iktisadi uygulamaları, limitte belirsizlik halleri ve L'Hospital Kuralı.
Dersin Amacı
Öğrencilere temel matematik bilgilerinin öğretilmesi ile analitik ve sistematik düşünme becerisinin kazandırılması, işletme ve ekonomi alanlarına yönelik problemlerde matematiksel araçların kullanımının öğretilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Enerji yönetimi alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
P4 | Disiplin içi, çoklu disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Matematiğin işletme ve iktisat alanları için önemini kavrama | P.4.8 | 1 |
Ö2 | Matematiği işletme alanında karşılaşılacak problemlerde kullanma becerisi geliştirme | P.4.9 | 1 |
Ö3 | Problemleri matematiksel olarak ifade edebilme ve analitik ve sayısal düşünebilme | P.4.10 | 1 |
Ö4 | Problemleri sistematik yaklaşımla çözebilme | P.4.11 | 1 |
Ö5 | Sonraki dönemlerde alınacak istatistik, üretim yönetimi, mikro iktisat ve makro iktisat gibi dersler için temel altyapının oluşturulması | P.4.12 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Matematiğin Temel Kavramları, Matematik ve İşletme Yönetimi, Ekonomi Bilimi, Enerji Yönetimi, uluslararası ticaret ve lojistik, sigortacılık ve sosyal güvenlik. |
2 | Sayılar ve Kümeler |
3 | Oran, orantı ve çarpanlara ayırma |
4 | Yüzde hesapları |
5 | Fonksiyonlar ve Doğrusal Fonksiyonlar |
6 | Özdeşikler, Denklemler ve Eşitsizlikler |
7 | Genel Tekrar |
8 | Ara Sınav |
9 | Polinom Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar |
10 | Polinom Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar |
11 | Limit ve Süreklilik |
12 | Türev |
13 | Genel tekrar |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Prof.Dr.Önalan Ö.(2020), İşletme Matematiği |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 31 | 31 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 33 | 33 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 |
---|---|---|
Ö1 | Matematiğin işletme ve iktisat alanları için önemini kavrama | - |
Ö2 | Matematiği işletme alanında karşılaşılacak problemlerde kullanma becerisi geliştirme | - |
Ö3 | Problemleri matematiksel olarak ifade edebilme ve analitik ve sayısal düşünebilme | - |
Ö4 | Problemleri sistematik yaklaşımla çözebilme | - |
Ö5 | Sonraki dönemlerde alınacak istatistik, üretim yönetimi, mikro iktisat ve makro iktisat gibi dersler için temel altyapının oluşturulması | - |