Enerji Yönetimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99700002 | Mikroekonomi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders; temel ekonomik kavramları, tüketici, üretici ve maliyet teorilerini, piyasa tipleri ve yapılarını ve piyasa başarısızlıklarını kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Temel iktisadi kavramları, teorik, analitik ve cebirsel açıdan anlatmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Enerji yönetimi alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 5 |
P3 | Enerji yönetimi alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Öğrenciler arz, talep, esneklik, marjinal maliyet ve fayda gibi temel mikroekonomik terimleri tanımlayabilecektir. | P.3.1 | 1 |
Ö2 | Öğrenciler, piyasaların nasıl işlediği ve fiyatların nasıl belirlendiği de dahil olmak üzere mikroekonominin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | P.3.2 | 1 |
Ö3 | Öğrenciler mikroekonomik teorileri ve modelleri gerçek dünyadaki durumlara ve politika konularına uygulayabileceklerdir. | P.3.3 | 1 |
Ö4 | Öğrenciler fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebilecektir. | P.3.4 | 1 |
Ö5 | Öğrenciler tam rekabet, tekel ve oligopol gibi farklı piyasa yapılarının verimlilik ve eşitlik etkilerini değerlendirebilecektir. | P.3.5 | 1 |
Ö6 | Öğrenciler karmaşık mikroekonomik kavramları temsil etmek ve sonuçları tahmin etmek için ekonomik modeller ve diyagramlar oluşturabilecektir. | P.3.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ekonomiye Biliminin Temel Kavramları |
2 | Ekonomiye Biliminin Temel Kavramları |
3 | İktisadi Sistemler |
4 | Temel İktisadi Sorunlar |
5 | Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları |
6 | Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları |
7 | Piyasa Mekanizması |
8 | Piyasa Mekanizması |
9 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
10 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
11 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
12 | Piyasa Yapıları |
13 | Tüketici Davranışları ve Tam Rekabet |
14 | Faktör Piyasaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İktisada Giriş, Orhan Çoban, 2010 |
İktisada Giriş, Prof. Dr. Zeynel Dinler, 2011 | |
Temel Ekonomi, Tümay Ertek, 2005 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 144 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 |
---|---|---|
Ö1 | Öğrenciler arz, talep, esneklik, marjinal maliyet ve fayda gibi temel mikroekonomik terimleri tanımlayabilecektir. | 5 |
Ö2 | Öğrenciler, piyasaların nasıl işlediği ve fiyatların nasıl belirlendiği de dahil olmak üzere mikroekonominin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | 5 |
Ö3 | Öğrenciler mikroekonomik teorileri ve modelleri gerçek dünyadaki durumlara ve politika konularına uygulayabileceklerdir. | 5 |
Ö4 | Öğrenciler fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebilecektir. | 5 |
Ö5 | Öğrenciler tam rekabet, tekel ve oligopol gibi farklı piyasa yapılarının verimlilik ve eşitlik etkilerini değerlendirebilecektir. | 5 |
Ö6 | Öğrenciler karmaşık mikroekonomik kavramları temsil etmek ve sonuçları tahmin etmek için ekonomik modeller ve diyagramlar oluşturabilecektir. | 5 |