Enerji Yönetimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00781003 | Enerji Pazarlaması | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Enerji yönetimi alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 3 |
| P7 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler arz, talep, esneklik, marjinal maliyet ve fayda gibi temel mikroekonomik terimleri tanımlayabilecektir. | P.3.1 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler, piyasaların nasıl işlediği ve fiyatların nasıl belirlendiği de dahil olmak üzere mikroekonominin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | P.3.2 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebilecektir. | P.3.4 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler tam rekabet, tekel ve oligopol gibi farklı piyasa yapılarının verimlilik ve eşitlik etkilerini değerlendirebilecektir. | P.3.5 | 1 |
| Ö5 | Veri toplama yöntemlerini kullanmayı bilmek | P.3.28 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler | P.7.9 | 1 |
| Ö7 | Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar | P.7.10 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Pazarlamanın Temelleri |
| 2 | Pazarlama Çevresi |
| 3 | Tüketici Davranışları |
| 4 | Tüketici Davranışları |
| 5 | Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması |
| 6 | Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi |
| 7 | Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi |
| 8 | Ürün: Mallar-Hizmetler-Fikirler |
| 9 | Ürün: Mallar-Hizmetler-Fikirler |
| 10 | Fiyat ve Fiyatlandırma |
| 11 | Pazarlama Kanalları |
| 12 | Tutundurma |
| 13 | Enerji Pazarlaması |
| 14 | Enerji Pazarlaması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Altunışık, R.; Özdemir, Ş.; Torlak, Ö. (2014). ""Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi"" Beta: İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 20 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü: | 124 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P7 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler arz, talep, esneklik, marjinal maliyet ve fayda gibi temel mikroekonomik terimleri tanımlayabilecektir. | 3 | - |
| Ö2 | Öğrenciler, piyasaların nasıl işlediği ve fiyatların nasıl belirlendiği de dahil olmak üzere mikroekonominin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | 2 | - |
| Ö3 | Öğrenciler fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebilecektir. | 2 | - |
| Ö4 | Öğrenciler tam rekabet, tekel ve oligopol gibi farklı piyasa yapılarının verimlilik ve eşitlik etkilerini değerlendirebilecektir. | 4 | - |
| Ö5 | Veri toplama yöntemlerini kullanmayı bilmek | 4 | - |
| Ö6 | Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler | - | 5 |
| Ö7 | Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar | - | 4 |
