Enerji Yönetimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00781001 | Ekonometri | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN | C BLOK-202 | [email protected] | 7366 |
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini ekonometrik yaklaşım, ekonometrik modeller ve teknikler, basit doğrusal regresyon analizi, regresyon modeli varsayımları, en küçük kareler yöntemi, olağan en küçük kareler tahmincilerinin özellikleri, regresyon modellerinin fonksiyonel formları ile regresyon modellerinde çoklu doğrusallık, değişen varyans ve ardışık ilişki sorunlarının incelenmesi oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı ekonometrik modelleri teorik açıdan ele almak ve bir bilgisayar yazılımı kullanarak ekonomik örnek olaylara uygulamak, ekonomik hipotezlerin ampirik olarak sınanmasında kullanılan yöntemlerle ilgili bilgi vermektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Enerji yönetimi alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 5 |
P3 | Enerji yönetimi alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Problemleri matematiksel olarak ifade edebilme ve analitik ve sayısal düşünebilme | P.4.10 | 1 |
Ö2 | Problemleri sistematik yaklaşımla çözebilme | P.4.11 | 1 |
Ö3 | Enerji yatırımları analizi ve ekonomik analiz yöntemlerine ilişkin fikir sahibi olma | P.2.21 | 1 |
Ö4 | İstatistiki bulguları yorumlayabilir | P.3.39 | 1 |
Ö5 | Veri toplama yöntemlerini kullanmayı bilir | P.2.29 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin işleyiş süreci ve kapsamıyla ilgili bilgi verilmesi, ekonometrik yaklaşım, ekonometrik modeller ve teknikler |
2 | Doğrusal regresyon modeli ve tahmini |
3 | En küçük kareler yöntemi ve belirleme katsayısı |
4 | Regresyon modelinin fonksiyon yapıları |
5 | Uyum iyiliğinin ölçüleri (AIC, SIC, Düzeltilmiş R-kare) |
6 | R programının yüklenmesi |
7 | Genel tekrar |
8 | Ara sınav |
9 | Regresyon tanıları I: Çoklu doğrusal bağlantı |
10 | Regresyon tanıları II: Değişen varyans |
11 | Regresyon tanıları III: Otokorelasyon |
12 | Regresyon tanıları IV: Model tanımlama hataları |
13 | Regresyon tanıları IV'ün devamı: Eşanlılık sorunu |
14 | Durağan ve durağan olmayan zaman serileri (Durağanlık testleri, eşbütünleşme testleri) |
15 | VAR modeli |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gujarati, D.N., Porter, D.C. (2014). Temel ekonometri. Literatür yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 124 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Enerji yatırımları analizi ve ekonomik analiz yöntemlerine ilişkin fikir sahibi olma | 3 | - | - |
Ö2 | Veri toplama yöntemlerini kullanmayı bilir | - | 4 | - |
Ö3 | İstatistiki bulguları yorumlayabilir | - | - | 5 |
Ö4 | Problemleri matematiksel olarak ifade edebilme ve analitik ve sayısal düşünebilme | - | 4 | - |
Ö5 | Problemleri sistematik yaklaşımla çözebilme | 3 | - | - |