Enerji Yönetimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00771001 | Ekonomik ve Sosyal Olaylar Tarihi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Ders kitabından haftalık konu takibi yapılması. İlgili diğer kitap ve makalelerin incelenmesi. Ders içeriğine uygun görsel malzeme kullanılması. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZKAN NESİMİOĞLU | C-206 | [email protected] | 476 | Perşembe 13.30-14.30 |
Dersin İçeriği
Tarihsel süreçte dünya ekonomik sistemi ve dinamikleri ile Türkiye'nin bu süreçteki yeri.
Dersin Amacı
Öğrencilerin tarihsel süreci de göz önünde bulundurarak dünya ekonomik sistemi ve bu sistem içerisinde Türkiye'nin yerine ilişkin bilgi sahibi olmalarının sağlanması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Enerji yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 3 |
P2 | Enerji yönetimi alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 3 |
P3 | Enerji yönetimi alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 3 |
P4 | Disiplin içi, çoklu disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 3 |
P5 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 2 |
P6 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 1 |
P7 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 1 |
P8 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.5.4 | 1 |
Ö2 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme | P.4.7 | 1 |
Ö3 | Makroekonomik temel kavramlara hakim olur | P.3.13 | 1 |
Ö4 | Para Politikası, Ulusal Ekonomi ve Bütçe Açıkları kavramlarını teorik, analitik ve cebirsel açıdan kavrayabilir ve yorumlayabilir | P.4.15 | 1 |
Ö5 | Enerji kaynakları ve enerji politikaları hakkında bilgi sahibi olma | P.1.11 | 1 |
Ö6 | Dünyada ve Türkiye'de genel enerji görünümü hakkında bilgi sahibi olma | P.1.12 | 1 |
Ö7 | Enerji temel kavramlarını bilme | P.1.8 | 1 |
Ö8 | Ticari işletmenin diğer işletmelerden farklılıklarını bilir | P.7.19 | 1 |
Ö9 | Veri toplama yöntemlerini kullanmayı bilir | P.2.29 | 1 |
Ö10 | Değişkenler arasında ilişki kurabilir ve biçiminin tespiti yapabilir | P.2.30 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Eski Dünya Düzeni |
2 | Sanayi Öncesi Dünya |
3 | İngiliz Sömürge İmparatorluğu |
4 | İleri Sanayi Ülkeleri ve Sanayileşme |
5 | Sanayinin Nedeni |
6 | Küresel Dengesizlikler |
7 | Ara Sınav |
8 | Sanayi Politikası |
9 | Sanayi Katmanı |
10 | Devlet ve Devlet Kapasitesi |
11 | Modern Sanayi Politikaları |
12 | Katmadeğer ve Sanayi Politikası |
13 | Türkiye'de Sanayi Politikaları |
14 | Türkiye'de Sanayi Politikaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ulusların Yükselişi: İmalat, ticaret, Sanayi Politikası ve Ekonomik Kalkınma |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 15 | 45 | 675 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 677 | ||
Toplam Yük / 30 | 22,57 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 23 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Enerji temel kavramlarını bilme | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 | Enerji kaynakları ve enerji politikaları hakkında bilgi sahibi olma | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Ö3 | Dünyada ve Türkiye'de genel enerji görünümü hakkında bilgi sahibi olma | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 | Veri toplama yöntemlerini kullanmayı bilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |
Ö5 | Değişkenler arasında ilişki kurabilir ve biçiminin tespiti yapabilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö6 | Makroekonomik temel kavramlara hakim olur | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö7 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö8 | Para Politikası, Ulusal Ekonomi ve Bütçe Açıkları kavramlarını teorik, analitik ve cebirsel açıdan kavrayabilir ve yorumlayabilir | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö9 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ö10 | Ticari işletmenin diğer işletmelerden farklılıklarını bilir | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |