Enerji Yönetimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00751002 | Etkin İletişim, Müzakere Yöntemleri ve Halkla İlişkiler | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Görsel işitsel yöntem |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kişilerarası İletişim, insan ilişkilerinde en önemli ve yadsınamaz konulardan biridir. Kişilerin hedeflerine ulaşmaları gerek özel, gerekse iş hayatında doğru iletişim kurmaları ile mümkündür. Doğru iletişim kurmak, öncelikle benlik tanıma, doğru kanalları seçebilme, etkili iletişim tekniklerini ve beden dilini doğru kullanmakla olasıdır. Kişilerarası iletişim, iletişim kurulan kişileri değerlendirerek varılan yargıya göre davranma sanatı olarak da tanımlanmaktadır. Buna dayanarak, kişilerarası iletişim dersinde sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerinin sentezlenmesiyle hedeflenen noktaya nasıl varılabileceğinin incelikleri işlenecektir.
Dersin Amacı
1. Kendini tanıma ve duyguları yönetmeyi öğrenmek
2. İletişim becerilerini geliştirmek ve kişilerarası çatışmaları yönetmek
3. Etkili iletişim teknikleri ve beden dili gibi sözsüz iletişim kanallarını kullanmayı öğrenme
2. İletişim becerilerini geliştirmek ve kişilerarası çatışmaları yönetmek
3. Etkili iletişim teknikleri ve beden dili gibi sözsüz iletişim kanallarını kullanmayı öğrenme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | P.5.1 | |
Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.5.2 | |
Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.5.3 | |
Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.5.4 | |
Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.5.5 | |
Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.5.6 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İletişimin Tanımı |
2 | İletişimin İlkeleri |
3 | Kişilerarası İletişimin Öğeleri |
4 | Kişilerarası iletişimin ögeleri |
5 | İletişimin Çeşitleri |
6 | Sözlü İletişim |
7 | vize sınavı |
8 | Sözlü iletişim |
9 | Sözsüz İletişim |
10 | Sözsüz İletişim |
11 | Beden Dili |
12 | Beden Dili / Proje sunumları |
13 | Beden Dili/ Proje Sunumları |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İletişime Giriş |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 |
---|---|---|
Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | 1 |
Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | 2 |
Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | 3 |
Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | 4 |
Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | - |
Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | - |