Enerji Yönetimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00751001 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatı Tekniği Örnek Olay Tekniği |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN | C-106 | [email protected] | 7375 | Perşembe 14.00 - 16.00 |
Dersin İçeriği
İnsan kaynakları ile ilgili temel kavramlar ve teorik çerçeve, İnsan Kaynakları Fonksiyonları,İnsan Kaynakları Yöneticisinin Temel Görevleri,Güncel İnsan Kaynakları Anlayışı ve Güncel Kavramlar,Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi ve Hedeflerle Yönetim,Üst Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında İnsan Kaynakları Fonksiyonu,Organizasyon İçerisinde İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Uygulama Etkinliğinin Değerlendirilmesi,İş Analizi ve İş Tanımı , İş Analizi Sonuçları Dikkate Alınarak Personel Planı Yapılması, Eğitim ve Geliştirme Faaliyetleri, Kariyer Yönetimi, Kariyer Planlama Süreci, Ücret Yönetim Sistemi, İş Hukuku ve Endüstriyel İlişkiler, Güncel yönetim ve İnsan Kaynakları Uygulamaları
Dersin Amacı
İnsan kaynakları yönetimi dersinin amacı, günümüzde işletmelerin en değerli kaynağı haline gelen ""insan"ın öneminin ve doğru yönetildiğinde işletmeleri rakiplerinin önüne geçirecek olan bu kaynağın nasıl yönetilmesi gerektiğinin ortaya konulmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Enerji yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 3 |
P2 | Enerji yönetimi alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 3 |
P3 | Enerji yönetimi alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
P4 | Disiplin içi, çoklu disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 5 |
P5 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 1 |
P6 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 5 |
P7 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 5 |
P8 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | P.6.6 | 1 |
Ö2 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme | P.6.7 | 1 |
Ö3 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | P.6.9 | 1 |
Ö4 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | P.6.10 | 1 |
Ö5 | İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme | P.7.4 | 1 |
Ö6 | İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme | P.7.5 | 1 |
Ö7 | Öğrenciler işletme bilimine ait temel ve alt çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olarak stratejik işletme yönetimi hakkında bilgi edinirler. | P.7.11 | 1 |
Ö8 | Öğrenciler işletmenin temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların iç ve dış çevre ile bağlantılarını öğrenerek sistemi değerlendirme becerisi kazanırlar. | P.7.12 | 1 |
Ö9 | Yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olma | P.3.9 | 1 |
Ö10 | İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi hakkında bilgi sahibi olma | P.3.12 | 1 |
Ö11 | İşsizlik ve Enflasyon kavramları teorik ve analitik olarak yorumlayabilir | P.4.13 | 1 |
Ö12 | Yönetim fonksiyonları öğrenir, fonksiyonel farklılıkları değerlendirebilir | P.4.19 | 1 |
Ö13 | Farklı yönetim sahalarında yetkinlik kazanır | P.4.20 | 1 |
Ö14 | Organizasyonlar ve dış çevreleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilir | P.4.21 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş |
2 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihsel Gelişim Süreçleri |
3 | İnsan Kaynakları Yönetimi İlkeleri, Örgütlenmesi ve Etkililiği |
4 | İnsan Kaynakları Yönetimi Çevresi ve Güncel Sorunlar |
5 | İş Analizi |
6 | İş Etüdü ve İş Tasarımı |
7 | İnsan Kaynakları Planlaması |
8 | İnsan Kaynakları Sağlama – Seçme ve Personel Hareketliliği |
9 | Örgütsel Sosyalizasyon – Personel Başarı Değerlendirmesi |
10 | Hizmet İçi Eğitim |
11 | Ücret Yönetimi |
12 | Güdüleme – Önderlik -İletişim |
13 | Çalışma İlişkileri |
14 | Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Prof. Dr. Halil Can, Prof. Dr. Şahin Kavuncubaşı, Dr. Selami Yıldırım; Kamu ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara, Siyasal Kitabevi Yayını, 8. Baskı, Ankara. |
Garry Dessler, Human Resource Management(Seventh Ed.), NJ: Prentice Hall International Inc., 1998 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P6 | P7 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi hakkında bilgi sahibi olma | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 | İşsizlik ve Enflasyon kavramları teorik ve analitik olarak yorumlayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Yönetim fonksiyonları öğrenir, fonksiyonel farklılıkları değerlendirebilir | 4 | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Farklı yönetim sahalarında yetkinlik kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Organizasyonlar ve dış çevreleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö10 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö11 | İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö12 | İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö13 | Öğrenciler işletme bilimine ait temel ve alt çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olarak stratejik işletme yönetimi hakkında bilgi edinirler. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö14 | Öğrenciler işletmenin temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların iç ve dış çevre ile bağlantılarını öğrenerek sistemi değerlendirme becerisi kazanırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 |