Enerji Yönetimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Enerji Yönetimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00730002 | Enerji Yatırımları Yönetimi I | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN | C-202 | [email protected] | 7366 | Salı 11:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders çerçevesinde tarihsel perspektiften enerji dönüşümleri, temel süreçler, enerji kaynakları, enerji politikaları, planlama ve stratejiler, birincil ve ikincil kaynakların potansiyel, kullanım ve rezerv durumları, Dünyada ve Türkiye'de genel enerji görünümü, ulusal ve uluslararası enerji politikaları, sektörel enerji tüketimi ve sorunları ile piyasalar kurumlar, karar süreçleri ve genel olarak politikalar işlenecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri enerji kaynakları, enerji kaynaklarının potansiyeli, kullanımı ve rezerv durumları ile enerji politikaları, piyasaları ve kurumlar hakkında bilgi sahibi yapabilmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Enerji yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 5 |
P2 | Enerji yönetimi alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 5 |
P3 | Enerji yönetimi alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 3 |
P4 | Disiplin içi, çoklu disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Enerji yönetimi hakkında bilgi sahibi olma | P.1.7 | 1 |
Ö2 | Enerji kaynakları ve enerji politikaları hakkında bilgi sahibi olma | P.7.18 | 1 |
Ö3 | Dünyada ve Türkiye'de genel enerji görünümü hakkında bilgi sahibi olma | P.3.17 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders İçeriği (Yöntem ve Metodoloji), kavramsal çerçeve, Enerjinin tarihi, fosil kaynaklar medeniyeti |
2 | Kömür piyasası ve petrol piyasasına giriş |
3 | Petrol piyasası |
4 | Doğal gaz, kaya gazı ve kaya petrolü |
5 | Yenilenebilir enerji kaynakları (tarihsel evrim ve dönüşümler, doğuşu ve gelişimi) |
6 | Yenilenebilir enerji kaynakları (tarihsel evrim ve dönüşümler, doğuşu ve gelişimi) |
7 | Genel tekrar (Piyasalarla ilgili oyun) |
8 | Ara sınav |
9 | Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi |
10 | Karbon politikaları ve YEK teşvikleri |
11 | Enerji politikaları ve uluslararası ilişkiler: Ulusal ve uluslararası enerji politikaları, Dünya'da ve Türkiye'de enerji politikaları |
12 | Jeopolitik ve enerji güvenliği |
13 | Enerji yoksulluğu |
14 | ETKB teşkilatının yapısı |
15 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Uyanık, S. (2021). 100 soruda sürdürülebilir enerji. Nobel Bilimsel Yayıncılık. |
Yergin, D. (1991). Petrol: Para ve güç çatışmasının epik öyküsü. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 30 (%) |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 184 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Enerji yönetimi hakkında bilgi sahibi olma | 5 | - | - |
Ö2 | Dünyada ve Türkiye'de genel enerji görünümü hakkında bilgi sahibi olma | - | - | 3 |
Ö3 | Enerji kaynakları ve enerji politikaları hakkında bilgi sahibi olma | - | 5 | - |