Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900016 | Medeniyet Tasavvuru ve Ahilik | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | - | [email protected] | 7472 | Pazartesi 14.00-16.00 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. | P.11.1 | 1 |
Ö2 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme. | P.11.2 | 1 |
Ö3 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. | P.11.3 | 1 |
Ö4 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | P.11.4 | 1 |
Ö5 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | P.11.5 | 1 |
Ö6 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | P.11.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Karatay Medresesinin kuruluşu ve tarihi, mimari özellikleri |
2 | Karatay Medresesinin kuruluşu ve tarihi, mimari özellikleri, Celaleddin Karatay'ın hayatı ve siyasi kariyeri |
3 | Celaleddin Karatay'ın hayatı ve siyasi kariyeri |
4 | Karatay medresesinin gelir ve giderleri, eğitim ve öğretim |
5 | Medeniyetin doğuşunu hazırlayan temel unsurlar. (insan, insan ve muhit, insan ve lisan, insan ve ilim, müsamaha) |
6 | Medeniyetin doğuşuna etki eden faktörler.(Din ve medeniyet, ilim ve medeniyet, hikmet ve medeniyet). |
7 | Batı medeniyetinin teşekkülünde İslam'ın rolü. |
8 | Medeniyetin doğuşunda fert, toplum ve devlet. |
9 | Medeniyetin anlamı ve tanımları, Sanat ve medeniyet ilişkisi. |
10 | İslam ve barış, İslam ve dinamizm, kültür ve medeniyet kavramları. |
11 | Medeniyet tasavvurunun anlamı, medeniyet tasavvurunun dayandığı esaslar. |
12 | Medeniyet kurucusu Hz. Adem ve medeniyet tasavvuru, medeniyet tasavvurunda model insan; Hz. Muhammed. |
13 | Türk-İslam medeniyetinin kaynakları, temel ilkeleri, Türk-İslam medeniyet tasavvurunun bazı yansımaları (insan hakları, hayvan hakları, Vermek üzerine bina edilen hayat anlayışı, Birlikte yaşama kültürü, sadaka taşları) |
14 | Vize Sınavı |
15 | Ahi Evran ve Ahiliğin doğuşu, Ahi Evran ve çevresindekiler. |
16 | Anadolu Selçukluları ve Ahilik, Moğollar ve Ahilik, |
17 | Osmanlı ve Ahilik, Ahilik ve ekonomi, Ahilik ve yönetim |
18 | Ahilik ve arabuluculuk, Fütüvvetnameler, Ahi kimliği ve model insan |
19 | Ahi zaviyeleri, Ahilik ve halk eğitimi |
20 | Ahilik ve tarikatlar, sivil yapılanma olarak ahilik |
21 | Kültür ve edebiyatımızda ahilik |
22 | Şed kuşanmak |
23 | Ahlak kavramı ve edep |
24 | Kur'an ve sünnet |
25 | İş ahlakı ve önemi |
26 | İslam'da ticaret ahlakı |
27 | Meşru kazanç,Ahilik kültürü ve ahlak |
28 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akdağ, Ömer/Kurtuluş, Meltem, Ahilik ve Meslek Ahlakı, Konya 2016. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 96 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 |
---|---|---|
Ö1 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. | 5 |
Ö2 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme. | 5 |
Ö3 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. | 5 |
Ö4 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | 5 |
Ö5 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | 5 |
Ö6 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | 5 |