Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900006 | Türk Dili | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ | C-313 | [email protected] | 7471 |
Dersin İçeriği
Yazılı ve Sözlü Anlatım Bozukluklarını, İletişim Problemleri
Dersin Amacı
Ana dilimizi doğru kullanmayı ve yazılı anlatım kurallarını öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P12 | Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme. | P.12.3 | 1 |
| Ö2 | Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme. | P.12.4 | 1 |
| Ö3 | Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. | P.12.5 | 1 |
| Ö4 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. | P.12.6 | 1 |
| Ö5 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme. | P.12.1 | 1 |
| Ö6 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. | P.12.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dil (Dil- Millet İlişkisi/ Dil-Kültür İlişkisi). |
| 2 | Yeryüzündeki Diller |
| 3 | Kaynakları Bakımından Dil Aileleri. Yapı Bakımından Dil Grupları. |
| 4 | Türk Dilinin Tarihi Devirleri. Türk Yazı Dilinin Tarihi Gelişimi. |
| 5 | Eski Türkçe- Orta Türkçe- Yeni Türkçe- Modern Türkçe. |
| 6 | Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları. |
| 7 | Ses Bilgisi. |
| 8 | Ses Bilgisi. Şekil Bilgisi- Kökler Ekler (Yapım ve Çekim Ekleri) |
| 9 | Anlam ve Vazifeleri Bakımından Kelimeler |
| 10 | Anlam Bilimi- Kelimede Anlam- Kelimeler Arası İlişkiler |
| 11 | Cümle Bilgisi- Kelime Gruplarının Özellikleri. |
| 12 | Kelime Gruplarının Çeşitleri |
| 13 | Cümlenin Unsurları |
| 14 | Ara sınav |
| 15 | KOMPOZİSYONLA İLGİLİ GENEL BİLGİLERYazılı ve Sözlü Kompozisyon. yazılı anlatımda plan nasıl yapılmalı? Konularına göre paragraf çeşitleri. Paragrafta anlatım türleri. Düşünceyi geliştirme yolları. |
| 16 | YAZILI KOMPOZİSYON TÜRLERİ) Resmî Yazılar: Dilekçe, tutanak, rapor, özgeçmiş, gibi resmî yazı türlerinin tanımları, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler. |
| 17 | YAZILI KOMPOZİSYON TÜRLERİ) Fikrî Yazılar: Makale, fıkra, bildiri, eleştiri, deneme gibi fikrî yazı türlerinin tanımı, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler. |
| 18 | ŞİİR Türk Şiir Gelenekleri: Klasik şiir, Halk şiiri, Modern şiir geleneği ve özellikleri. İçerik bakımından şiir türleri. |
| 19 | TİYATRO Tiyatronun tanımı ve önemi, başlıca tiyatro terimleri. Geleneksel sahne oyunlarımız (Meddah, Ortaoyunu, Karagöz-Hacivat). İçerik bakımından tiyatro çeşitleri (Trajedi, komedi, dram). |
| 20 | HİKÂYE VE ROMAN Hikâyenin tanımı ve başlıca özellikleri, kurgu bakımından hikâye türleri. Romanın tanımı ve başlıca özellikleri. Konularına göre roman türleri. Hikâye ve roman arasındaki ayırt edici özellikler. |
| 21 | DESTANDestan türünün tanımı ve genel özellikleri. Doğal destanlar ve oluşum aşamaları, yapay destanlar. İslamiyet'in kabulünden önceki ve sonraki doğal Türk destanları. Türk destanlarında tipler ve motifler. |
| 22 | MASAL- GEZİ YAZISI-ANI Masal türünün tanımı, halk masalları ve sanat masalları. Masalların başlıca özellikleri. Gezi yazısının tanımı ve başlıca özellikleri. Bir edebî tür olarak anı ve başlıca özellikleri. |
| 23 | SÖZLÜ KOMPOZİSYON Sözlü kompozisyon ve iletişim kavramı. İletişimin unsurları. İletişimin türleri ve engelleri. Türkçeyi doğru ve güzel kullanmak. |
| 24 | SÖZLÜ KOMPOZİSYON TÜRLERİ Nutuk, konferans, mülakat, panel, seminer, münazara gibi sözlü kompozisyon türlerinin tanımı ve başlıca özellikleri. |
| 25 | BİLGİ KAYNAKLARINA ERİŞİM VE KÜTÜPHANE KULLANIMI Biçim ve niteliklerine göre bilgi kaynakları. Bilgi kaynaklarının araştırılması ve kütüphane kullanımı. |
| 26 | BİLİMSEL YAZI HAZIRLAMA TEKNİKLERİ Kuram, yasa, ilke, sistem, yöntem gibi başlıca bilimsel terimler. Bilimsel yazının tanımı ve bilimsel araştırmanın p |
| 27 | EDEBİYAT VE DÜŞÜNCE DÜNYASIEdebiyatımızda yer alan Tanzimat, Servet-i Fünûn, Fecr-i Atî, Milli Edebiyat gibi başlıca edebî dönemler ve akımlar. Cumhuriyet sonrasında şiir, tiyatro, roman ve hikâye gibi başlıca edebî türlerin seyri. |
| 28 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | BORATAV, Pertev Naili (1984). Köroğlu Destanı, Adam Yayıncılık, İstanbul |
| BOZ, Erdoğan (2005).Türk Dili I-II, Afyon Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı Yayınları, Afyonkarahisar. | |
| ÇAĞBAYIR, Yaşar (2007). Ötüken Türkçe Sözlük1-5, Ötüken Yayınları, İstanbul. | |
| ELÇİN, Şükrü (1963). Atların Doğuşları İle İlgili Efsaneler, Türk Folklor Araştırmaları, İstanbul. | |
| ERGİN, Muharrem (2008). Dede Korkut Kitabı, 41. Baskı, Boğaziçi Yayınları, İstanbul. | |
| DİLÇİN,Cem (1995).Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. | |
| Güzel Yazılar Şiirler, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 1997. | |
| KAPLAN, Mehmet (2005). Oğuz Kağan-Oğuz Han Destanı, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 3, Tip Tahlilleri, Dergâh Yayınları, İstanbu | |
| KARAALİOĞLU(1995) Seyit Kemal, Sözlü/Yazılı Kompozisyon Konuşmak ve Yazmak Sanatı, İnkılâp Kitabevi,26. Baskı İstanbul. | |
| KAVCAR, Cahit, Ferhan OĞUZKAN, AKSOY (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı Yay. 5.Baskı, Ankara. | |
| KÖPRÜLÜ, M. Fuad (2002). Selçukîler Zamanında Anadolu'da Türk Medeniyeti, Milli Tetebbûlar Mecmuası, C.II, No:5 | |
| MADEN, Sedat (2008). Türk Edebiyatında Seyahatnameler ve Gezi Yazıları, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Sayı 37 Erzurum | |
| SARI,Mehmet( 2011).Türk Dili Ders Kitabı, Okutman Yayıncılık, Ankara. | |
| TEZEL, Naki (1997). Türk Masalları I-II, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara | |
| ARICI, Ali Fuat (2004). Tür Özellikleri ve Tarihlerine Göre Türk ve Dünya Masalları, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi sayı:26, Erzurum. | |
| AKYÜZ, Çiğdem (2010). Manas Destanı'nda Alp Kadın Tipi, Mukaddime Sayı: 1. | |
| ATAY, Falih Rıfkı (2004). Çankaya, Pozitif Yay. İstanbul. | |
| BANG, W. ARAT, R. Rahmeti (1936). Oğuz Kağan Destanı, Burhaneddin Basımevi, İstanbul. | |
| ELÇİN, Şükrü(1986). Halk Edebiyatına Giriş, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara | |
| KAPLAN, Mehmet (2001). Şiir Tahlilleri II, Dergah Yayınları, İstanbul. | |
| KARAALİOĞLU, Seyit Kemal(1983). Ansiklopedik Edebiyat Sözlüğü, İnkılap ve Aka Kitabevleri, İstanbul. | |
| KÜÇÜK,Sebahattin, (1994).Bâkî Divanı, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. | |
| ÖGEL, Bahaeddin (1971). Türk Mitolojisi, Ankara. | |
| PİLANCI, Hülya (editör),(2006).Türk Dili, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1473, Açık Öğretim Fakültesi Yayını No: 786, Eskişehir. | |
| TOLKİEN, J.R.R. (1999). Peri Masalları Üzerine (Çeviri: Serap Erincin), Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul. | |
| YARDIMCI, Mehmet (2007). Destanlar, Ürün Yayınları, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P12 | P12 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme. | - | 5 |
| Ö2 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. | - | - |
| Ö3 | Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme. | 5 | - |
| Ö4 | Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme. | 5 | - |
| Ö5 | Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. | 5 | - |
| Ö6 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. | 5 | - |
