İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900003 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ C-233 [email protected] 7472 Çarşamba
14:00-15:25
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. P.10.1 1
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. P.10.2 1
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. P.10.3 1
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. P.10.4 1
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. P.10.5 1
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Derslerinin Amaçları ve Temel Kavramlar
2 Ana hatlarıyla Osmanlı klasik dönemi siyasi ve toplum hayatı. Islahat Hareketleri,
3 Tanzimat Fermanı ve Islahat Fermanı, I. Meşrutiyet
4 II. Meşrutiyet, Fikir Akımları, Trablusgarp Savaşı ve Balkan Muharebeleri
5 Osmanlı Devleti'nin I. Dünya Savaşı'na Girmesi
6 I. Dünya Savaşı'nda Osmanlı Cepheleri
7 Şark Meselesinin Uygulamaya Konulması: Mondros Mütarekesi, Mütareke Sonrası Memleketin Durumu
8 Ermeni Meselesi, Milli Teşkilatlanmalar
9 Milli Mücadeleye Hazırlık, İzmir'in İşgali ve Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'ya Gönderilmesi
10 Kongreler Dönemi
11 Meclis-i Mebusan'ın Toplanması ve Misak-ı Milli'nin Kabulü, İstanbul'un İşgali
12 TBMM'nin Ankara'da Açılması, Milli Mücadele Döneminde iç isyanlar, Sevr Projesi
13 Kuvay-ı Milliye, Milli Mücadele'de Cepheler
14 Vize Sınavı
15 Milli Mücadele'de Cepheler ve Siyasi Gelişmeler, Lozan Barış Antlaşması
16 Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasî Alanda Yapılan İnkılâplar) ve Siyasî Gelişmeler
17 Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasî Alanda Yapılan İnkılâplar)
18 Türk İnkılâp Hareketleri (Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar)
19 Kültürel alanda yapılan inkılaplar
20 Erken Cumhuriyet döneminde dış politika
20 Erken Cumhuriyet dönemi dış politika
21 Demokrat Parti Dönemi (1950-1960)
22 Demokrat Parti Dönemi
23 Darbeler Dönemi (1960 Darbesi)
24 Darbeler Dönemi (1980 Darbesi)
25 Darbeler sonrası Türkiye'deki siyasi gelişmeler
26 Darbeler sonrası Türkiye'deki Siyasi Gelişmeler
27 Genel Tekrar ve Dönem Değerlendirilmesi
28 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, Konya 2016; GÜL, Muhittin, "Türkiye Cumhuriyeti Tarihi"Barış Yayınevi, Ankara.
Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991.
Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981. Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 25 1 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 25 1 25
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. 5
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. 5
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. 5
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. 5
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. 5
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. 5