Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900003 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 | Çarşamba 14:00-15:25 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
Ö2 | Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. | P.10.2 | 1 |
Ö3 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.10.3 | 1 |
Ö4 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | P.10.4 | 1 |
Ö5 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.10.5 | 1 |
Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | P.10.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Derslerinin Amaçları ve Temel Kavramlar |
2 | Ana hatlarıyla Osmanlı klasik dönemi siyasi ve toplum hayatı. Islahat Hareketleri, |
3 | Tanzimat Fermanı ve Islahat Fermanı, I. Meşrutiyet |
4 | II. Meşrutiyet, Fikir Akımları, Trablusgarp Savaşı ve Balkan Muharebeleri |
5 | Osmanlı Devleti'nin I. Dünya Savaşı'na Girmesi |
6 | I. Dünya Savaşı'nda Osmanlı Cepheleri |
7 | Şark Meselesinin Uygulamaya Konulması: Mondros Mütarekesi, Mütareke Sonrası Memleketin Durumu |
8 | Ermeni Meselesi, Milli Teşkilatlanmalar |
9 | Milli Mücadeleye Hazırlık, İzmir'in İşgali ve Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'ya Gönderilmesi |
10 | Kongreler Dönemi |
11 | Meclis-i Mebusan'ın Toplanması ve Misak-ı Milli'nin Kabulü, İstanbul'un İşgali |
12 | TBMM'nin Ankara'da Açılması, Milli Mücadele Döneminde iç isyanlar, Sevr Projesi |
13 | Kuvay-ı Milliye, Milli Mücadele'de Cepheler |
14 | Vize Sınavı |
15 | Milli Mücadele'de Cepheler ve Siyasi Gelişmeler, Lozan Barış Antlaşması |
16 | Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasî Alanda Yapılan İnkılâplar) ve Siyasî Gelişmeler |
17 | Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasî Alanda Yapılan İnkılâplar) |
18 | Türk İnkılâp Hareketleri (Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar) |
19 | Kültürel alanda yapılan inkılaplar |
20 | Erken Cumhuriyet döneminde dış politika |
20 | Erken Cumhuriyet dönemi dış politika |
21 | Demokrat Parti Dönemi (1950-1960) |
22 | Demokrat Parti Dönemi |
23 | Darbeler Dönemi (1960 Darbesi) |
24 | Darbeler Dönemi (1980 Darbesi) |
25 | Darbeler sonrası Türkiye'deki siyasi gelişmeler |
26 | Darbeler sonrası Türkiye'deki Siyasi Gelişmeler |
27 | Genel Tekrar ve Dönem Değerlendirilmesi |
28 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 25 | 1 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 25 | 1 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 |
---|---|---|
Ö1 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. | 5 |
Ö3 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | 5 |
Ö4 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | 5 |
Ö5 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | 5 |
Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | 5 |